Sökning: "klassrumsplacering"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet klassrumsplacering.

  1. 1. Elever med autism i klassrummet i åk 1-3 : Lärares syn på elever med autisms klassrumsplacering och fysiska stödstrukturer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Emma Eriksson; Alice Gullarp; [2023]
    Nyckelord :Specialpedagogik; grundskola; grundsärskola; klassrum; elever med autism;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka elever med autisms klassrumsplacering och fysiska stödstrukturer. Studien undersöker lärares resonemang kring klassrumsplaceringen och de fysiska stödstrukturerna utifrån Claes Nilholms tre perspektiv på specialpedagogik. LÄS MER

  2. 2. Elevers möjlighet till interaktion : Utifrån deras klassrumsplacering, kön och lärarens föreställningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Sofie Ahlén; Sofie Merlenius; [2018]
    Nyckelord :klassrumsplacering; interaktion; genus;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare resonerar kring klassrumsplaceringar samt placeringars möjliga påverkan på elevers inlärningsmöjligheter. Studien utgår från ramfaktorteorin och Hirdmans genussytem vilka studiens resultat förstås utifrån. LÄS MER

  3. 3. Hur får man ihop ekvationen ADHD och matematik? : Framgångsrika arbetsmetoder för elever med ADHD i matematik

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Camilla Nilsson; [2016]
    Nyckelord :ADHD; mathematics; motivation; methods; measures; adjustments; ADHD; matematik; motivation; arbetsmetoder; åtgärder; anpassningar;

    Sammanfattning : This study aims to describe the actions and processes under the subject teachers and special educators can facilitate mathematics teaching for pupils with ADHD. Qualitative interviews were conducted with three subject teachers in mathematics and two special education teachers. The interviews were recorded and transcribed in its entirety. LÄS MER