Sökning: "klient roll"
Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden klient roll.
1. Tolkens roll inom myndighets möten : En kvalitativ studie om biståndshandläggarnas uppfattning av tolkens roll inom myndighets möten i mottagnings- och utredningsenheten, arbete och försörjning i en medelstor kommun.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Studien undersöker biståndshandläggarnas perspektiv på tolkens roll vid myndighets möten i en svensk medelstor kommun. Studien analyserar även hur dessa upplevelser påverkar trepartskommunikationen mellan biståndshandläggare, tolk och klient. LÄS MER
2. ARBETSTERAPEUTERS UPPLEVELSER AV ARBETSTERAPI INOM PALLIATIV VÅRD
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Bakgrund En god palliativ vård ska möjliggöra ett så aktivt och meningsfullt liv inom samtliga delar av livet och behandling ska anpassas utifrån patientens önskan och livssituation. Därför är arbetsterapeuter en yrkesgrupp som är lämpad att arbeta inom palliativ vård då de har ett personcentrerat förhållningssätt och genom kompensation, aktivitetsträning, anpassning och modifikation av miljön möjliggör för delaktighet och aktivitet. LÄS MER
3. “De har ju också en vilja, de har ju också ett språk, de har ju också tankar som de vill ha ut” : Arbetsterapeuters erfarenheter av klientcentrering i arbetet med vuxna med omfattande svårigheter med talad kommunikation
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Talförmågan kan påverkas av många olika sjukdomar och tillstånd, vilket innebär att arbetsterapeuter kan möta personer med nedsatt förmåga att kommunicera genom tal i många olika verksamheter. Syftet med studien är att beskriva arbetsterapeuters erfarenheter av klientcentrering i arbetet med vuxna med omfattande svårigheter med talad kommunikation. LÄS MER
4. Tolk i socialt arbete : En kvalitativ studie om socialarbetares och klienters upplevelser av tolksamtal ur ett professions och kommunikationsperspektiv
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Denna studie har till syfte att undersöka hur socialarbetare respektive klienter upplever att samtala genom tolk i professionella samtal. För att göra detta har vi tagit hjälp av kommunikations samt professionsteori. Studien har en kvalitativ ansats och utgår från 5 semi-strukturerade intervjuer. LÄS MER
5. Förväntningar i en revisor-klient relation : En kvalitativ studie ur ett revisor- och klientperspektiv
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : När konkurrensen i olika branscher ökar blir goda kundrelationer allt viktigare, inte minst i revisionsbranschen som på senaste årtionden har präglats av stark konkurrens och mättnad. Revisionen i sig har börjat betraktas som alltmer oviktig och många klienter efterfrågar även tjänster som skapar mervärde. LÄS MER