Sökning: "klientrelation"
Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser innehållade ordet klientrelation.
21. ”Med bakbundna armar” En kvalitativ studie om socialarbetarnas upplevelser av och sätt att hantera arbetet med hemlösa barnfamiljer i Rosengård.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med studien Med bakbundna armar var att undersöka och beskriva hur socialarbetarna upplever och hanterar arbetet med hemlösa barnfamiljer ur en professionell och personlig synvinkel. Vi har med ansats i hermeneutiken valt att utgå från kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER
22. "Sluta vara arg på mig ..." : En studie av fyra socialsekreterares upplevelser av att möta aggressiva klienter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Alla möten mellan professionell socialarbetare och klient är inte trygga. Forskning har visat att i synnerhet verbala uttrycksformer av klientaggressioner är ett vanligt fenomen och att socialarbetares erfarenheter av aggressiva möten kan påverka hur arbetet utförs. LÄS MER
23. Tjäna pengar från skrivbordet! : En studie av åkeriföretag i umeå
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Sammanfattning Som hjälp för att upprätta redovisningen köper många småföretagare redovisningstjänster från redovisare. Utifrån kontakt med en revisor har vi givits bilden att småföretagaren generellt ser redovisningen som ett lagstadgat måste och en onödig kostnad. LÄS MER
24. Anmälningsplikt – vilka faktorer påverkar revisorns beslut om att anmäla vid misstanke om brott?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Den 1 januari 1999 infördes lagen som säger att revisorn ska anmäla till åklagare vid misstanke om brott. Sedan lagens införande har det funnits delade meningar om lagen är bra eller dålig. Vissa revisorer anser att lagen är negativ, eftersom de är rädda att ses som statens förlängda arm. LÄS MER
25. Revisorn : Proffs eller polare?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syftet med studien var att utvärdera om det föreligger skillnader i revisorns agerande när det finns en vänrelation till klienten än då det finns en klientrelation till klienten samt om det föreligger skillnad mellan kvinnliga och manliga revisorers agerande när det finns en vänrelation eller en klientrelation till klienten. Studien tog sin utgångspunkt i analysmodellen. LÄS MER