Sökning: "klimat och marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden klimat och marknadsföring.
1. Klimatkompensationsåtgärder i byggbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för bygg- och miljöteknologiSammanfattning : Med en växande kunskap om hur klimatet påverkas av byggbranschen för både företag och konsument växer också kraven på klimatkompensation och förbättrade åtgärder kring klimatavtrycken som görs. Företag utmanas mer av intressenter i samhället i sitt miljö- och klimatarbete vilket ställer högre krav på alla aktörer inom byggsektorn. LÄS MER
2. Vinturism i Sverige - möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie om Sverige som vinturismdestination och hur marknadsföringen kan främjas via sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Wine tourism is a form of tourism that has grown in popularity in the last couple of decades and refers to tourism which aims to visit vineyards, wineries, and tasting or purchasing wine at or near the source of the wine. Destinations for wine tourism are often associated with warm climate countries which are dominant in wine production, such as Southern European, South and North American countries and Australia. LÄS MER
3. Hållbar renovering : Hur får vi privatpersoner att renovera mer hållbart?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för ekoteknik- och hållbart byggandeSammanfattning : Klimatpåverkan och hållbar utveckling är aktuella ämnen för dagens samhälle. Människan utnyttjar mer resurser än vad jorden har att tillgå och agerar på ett vis som kommer leda till en klimatomställning om inte en förändring sker inom en snar framtid. LÄS MER
4. Delningsekonomi & kultur - En analys om hur ett kulturellt perspektiv kan kartlägga och bidra till att marknadsföra delningsekonomi
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Klimatet - Överlevnadsfråga eller varumärkesbyggande? - En kritisk retorikanalys av hur MAX och McDonald’s använder sig av grön marknadsföring
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Studiens syftet är att undersöka den gröna marknadsföringens varumärkesbyggande funktion för företag som verkar inom en sektor som ofta kritiseras för negativ inverkan på klimat och miljö. Teori: Retorik, varumärke, Cororate Social Responsibility, legitimering Metod: Kritisk retorikanalys Material: Fyra reklamfilmer vardera från MAX respektive McDonald’s Sverige Resultat: Klimatfrågan beskrivs inte explicit, istället talar man om sakfrågor relaterade till klimatfrågan. LÄS MER