Sökning: "kluster marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden kluster marknadsföring.

  1. 1. Plats i förändring : En fallstudie över hur Solna stad och Stockholms stad använt sig av platsmarknadsföring för Hagastaden

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Linn Henriksson; Julia Ågren; [2019]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; City Branding; Place Branding; Place Marketing; Hagastaden; Stockholms stad; Solna stad; Globalisering; Fysisk Planering;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om vilken betydelse platsmarknadsföring har för den kommunala fysiska planeringen. Syftet med undersökningen är att redogöra för avsikten, processen och mottagandet av platsmarknadsföring. LÄS MER

  2. 2. Individuella skillnader i sensoriska behov: “Need for Scent”, “Need for Sound” och “Need for Vision” skalor : Ett bidrag till ämnets teoriutveckling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emma Ekholm; Alexandra von Schreeb; [2017]
    Nyckelord :Sensory marketing; “Need for Touch” scale; autotelic; instrumental; scent; sound; sight; high sensory; low sensory; olfactory; audio.; Sinnesmarknadsföring; “Need for Touch” skala; autotelisk; instrumental; doft; ljud; syn; högsensorisk; lågsensorisk.;

    Sammanfattning : Titel: Individuella skillnader i sensoriska behov: “Need for Scent”, “Need for Sound” och “Need for Vision” skalor. Ett bidrag till ämnets teoriutveckling. LÄS MER

  3. 3. En granskning av content marketing : En kvalitativ studie om innehållsbaserad marknadsföring med en rekommendation för tillämpning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Elisabeth Ingvar; [2016]
    Nyckelord :Marketing strategy; editorial business; effect measurement; content marketing; publicistisk verksamhet; marknadsföring; redaktionellt arbete; effektmätning; marknadsstrategi; content marketing; innehållsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Människor är trötta på reklam och företagen har börjat förstå att deras kommunikation till kunderna behöver förbättras. Content marketing, även kallat innehållsmarknadsföring har kommit att bli en populär metod, dock med en svag definition i grunden som bäddar för olika åsikter för vad content marketing innebär. LÄS MER

  4. 4. Oövervakad maskininlärning för att upptäcka bottar i online-tävlingar

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Lukas Saari; Emil Mårtensson; [2016]
    Nyckelord :Unsupervised machine learning; clustering; GMM; digital marketing; machine learning;

    Sammanfattning : Digital marknadsföring är i dagsläget en snabbt växande bransch och aktörer söker ständigt efter nya sätt att bedriva marknadsföring. I denna rapport studeras en av dessa aktörer, Adoveo, vars värdeerbjudande är att inkludera ett tävlingsmoment i reklamkampanjerna som ger deltagare möjlighet att vinna priser. LÄS MER

  5. 5. The Assessment of the Customers’ Expectations and Perceptions Towards the Quality of Educational Services : the Case of Industrial Engineering and Management programme at KTH (Royal Institute of Technology)

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :Madeleine Kazemi; [2015]
    Nyckelord :Service quality; educational service; expecation; perception; gap analysis;

    Sammanfattning : The services sector is the largest economic sector in the world. In addition, the services sector is growing relative to the rest of the economy even in the countries that are still industrialising. The services sector consists of many subsectors, e.g. LÄS MER