Sökning: "kluster strategi"
Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden kluster strategi.
11. Stockholms kultur- och ateljéstrategier : En analys av stadens producerande kulturverksamheters lokalisering och behov
Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Kultur ur ett socialt hållbarhetsperspektiv är något som både Stockholm stad, Region Stockholm och även Statens Kulturråd värderar högt, där den producerande kulturverksamheten idag ofta ses som en viktig faktor i skapandet av en konkurrenskraftig och attraktiv stad. Ändå har konstnärer i de producerande kulturverksameterna låga löner, trots långa utbildningar och lång arbetslivserfarenhet. LÄS MER
12. Container Orchestration in Security Demanding Environments at the Swedish Police Authority
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The adoption of containers and container orchestration in cloud computing is motivated by many aspects, from technical and organizational to economic gains. In this climate, even security demanding organizations are interested in such technologies but need reassurance that their requirements can be satisfied. LÄS MER
13. Beating the MSCI USA Index by Using Other Weighting Techniques
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : In this thesis various portfolio weighting strategies are tested. Their performance is determined by their average annual return, Sharpe ratio, tracking error, information ratio and annual standard deviation. LÄS MER
14. A Comparison of Clustering the Swedish Political Twittersphere Based on Social Interactions and on Tweet Content
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : This thesis evaluates and compares two different clustering strategies for clustering users in Sweden’s political Twittersphere: clustering based on tweet content and clustering based on social interactions data. Users were detected by filtering a stream of tweets filtered on a list of politically charged keywords. LÄS MER
15. En granskning av content marketing : En kvalitativ studie om innehållsbaserad marknadsföring med en rekommendation för tillämpning
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Människor är trötta på reklam och företagen har börjat förstå att deras kommunikation till kunderna behöver förbättras. Content marketing, även kallat innehållsmarknadsföring har kommit att bli en populär metod, dock med en svag definition i grunden som bäddar för olika åsikter för vad content marketing innebär. LÄS MER