Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. "Hela idén med totalförsvaret bygger på att man gör det tillsammans" : En studie om förutsättningar för klusterbildning av funktioner för totalförsvaret inom sträckan Karlstad-Örebro
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Segmentering av kontorshotell i Stockholm
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Marknaden för delade arbetsplatser har fått se en snabb tillväxt under senare år. Delvis kan detta förklaras med den ansenliga tillväxten av informationsteknologier. Dessa har till viss del förändrat hur vi lever, men fundamentalt förändrat hur och var vi önskar arbeta. LÄS MER
3. The success of the coworking sector : A case study – London, United Kingdom
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : The office market has traditionally been observed to be too inflexible to satisfy dynamic workspace demands. Market forces have continuously compressed lengths of commercial leases and new office solutions have evolved. As a result, the coworking sector, associated with a shared workspace environment, has become a multibillion-dollar industry. LÄS MER
4. "Det handlar inte om att skicka iväg raketer, utan det handlar om att sätta hela skogen i brand” - En studie om organisering och klusterbildning inom svensk musikbransch
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Författare: Terese Gustafsson och Fanny Janson Handledare: Kjell Arvidsson Examinator: Mikael Lundgren Titel: “Det handlar inte om att skicka iväg raketer, utan det handlar om att sätta hela skogen i brand”. En studie om organisering och klusterbildning inom svensk musikbransch. LÄS MER
5. Modebutiken i ett kluster : En studie om Magasinsgatan
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Dagens olika handelsområden visar att olika typer av butiker föredrar att etablera sig inom olika områden. Det är viktigt att välja rätt butiksläge men de mest centrala och attraktivaste lägena är inte optimalt för alla butiker. Därför kan mindre centrala lägen vara ett alternativ. LÄS MER