Sökning: "knowing in practice"
Visar resultat 1 - 5 av 112 uppsatser innehållade orden knowing in practice.
1. Normer och lärande. : En studie av dynamiken mellan normer och medarbetares lärande på arbetsplatsen.
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The purpose of this study is to increase understanding of the relationship between norms and employee learning in the workplace. The study is aimed at employees' work experiences from different perspectives, such as collaboration, communication, organization of work, and room for action, and thereby highlights the dynamics between norms and employee learning in the workplace. LÄS MER
2. Nurses' experiences of providing person-centered care for older people with dementia : A meta-synthesis of qualitative studies
Master-uppsats,Sammanfattning : Aims: This literature review aimed to synthesize nurses’ experiences of providing person-centered care for older people with dementia. Background: Life radically changes for people with health problems, especially dementia. The number of people with dementia is increasing due to the rapid increase of the aging population. LÄS MER
3. Hur vet man hur man ska tänka? : En studie om gymnasieelevers språkliga strategier för att förstå ord och dess betydelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The aim of the study is to investigate the use of linguistic strategies by Swedish high school students in how they use them to identify the meanings of words. The study also aims to discuss a didactic implementation and the potential of discussing words and their meaning. LÄS MER
4. Sociala helheter och sociala praktiker : att kunna delta i den sociala världen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Filosofiska institutionenSammanfattning : In this essay I attempt to show that both the weak interpretation and the strong interpretation of what John Searle calls the principle of self–referentiality for social phenomena should be abandoned. This, I argue, is because they give rise to what I, following Burman (2023), call ”location problems” for opaque social phenomena and for social wholes, as well as a faulty understanding of social power. LÄS MER
5. Icke-vetande, men hur? En mikroanalys av icke-vetande position i praktiken
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Den icke-vetande positionen inom psykoterapin har väckt många diskussioner och förbryllat många terapistudenter och terapeuter. Delar av den familje- och systemteoretiska psykoterapin bygger på en socialkonstruktionistisk kunskapssyn. LÄS MER