Sökning: "knowledge framework"

Visar resultat 1 - 5 av 4817 uppsatser innehållade orden knowledge framework.

  1. 1. DIDAKTISKA PERSPEKTIV PÅ EN BILDUNG-ORIENTERAD BIOLOGIUNDERVISNING -en analys utifrån tysk bildningstradition med exempel från biologilärares praktik på folkhögskola

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Christina Degerstedt; [2024-03-26]
    Nyckelord :Biology teaching; didactic strategies; companion meanings; Bildung; dialogue; citizenship; democracy;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the study is to show how a Bildung-oriented biology teaching could be designed, along with providing classroom examples of such teaching. In this study, the term Bildung, is defined based on the German Didaktik tradition as competences for self-determination, constructive participation in society, and solidarity. LÄS MER

  2. 2. Framtidens mediehus byggs med digital verktygslåda. En kvalitativ studie över hur digitala verktyg påverkat sportjournalistiken på lokala tidningsredaktioner

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Benjamin Hanafi; Emil Håkansson; Nils Strandahl; [2024-03-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate how sport journalists who work on local newspaper editorial offices experiences the adaption into use of digital tools in the journalistic work, and find out what factors that affects the extent to which digital tools are used. Furthermore, the aim was also to find out which digital tools that are used most frequently by the selection of journalists, and investigate how these tools affects the journalistic work process. LÄS MER

  3. 3. “MAN DRUNKNAR I INFORMATION FAKTISKT, DET ÄR ETT JÄTTEPROBLEM”. En kvalitativ intervjustudie av hur forskare söker information i sitt forskningsarbete.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Clara Tullgren; [2024-03-06]
    Nyckelord :Information; informationssökning; forskare; mkv-forskare; Ellis modell; användar- och användningsstudier; Norden; medie- och kommunikationsvetenskap;

    Sammanfattning : To search for information today is, by many, seen as an easy and uncomplicated task. All you need is a digital device and the knowledge of the world is there for you to find and use. LÄS MER

  4. 4. Yttrandefrihet eller attack mot muslimer? En studie om hur koranbränningarna har gestaltats i svenska och arabiskspråkiga medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Hanna Bäck; Sarah Hedlund; Sara Alchaar; [2024-02-27]
    Nyckelord :Gestaltning; Koranbränning; Svenska medier; Arabiska medier; Internationella nyhetsfaktorer; Gestaltningsteori;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain knowledge about how the Quran burnings that took place in Sweden 2023 have been framed in Swedish contra Arabic newspapers. The intention is to examine the frequency of different frames, actors and photographs in selected news articles published in July of 2023. LÄS MER

  5. 5. Mellan fri vilja och datadriven exploatering: En studie om drivkrafter, medvetenhet, makt och ansvar inom onlinecasinomarknaden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Bengtsson; Lisa Hägglund; [2024-02-12]
    Nyckelord :marknadsföringsstrategier; onlinecasino; konsumentbeteenden;

    Sammanfattning : This essay examines the limits of marketing strategies in the online casino industry, focusing on how data-driven and advanced marketing practices influence consumer behavior and contribute to problematic gambling consumption. By observing the online casino industry, the study identifies how companies use sophisticated data analysis methods and psychological techniques to attract and retain customers, raising significant ethical and social issues. LÄS MER