Sökning: "knud illeris"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden knud illeris.

  1. 11. The Learning Experiences and Professional Development of Native English Teachers in Korean Universities : - A qualitative study

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :andrew keane; [2017]
    Nyckelord :Professional development; native English teachers; Korea;

    Sammanfattning : English language skills are a highly valued commodity in South Korea. Most Korean students study English from first grade in elementary school, throughout their entire grade school experience and into university. LÄS MER

  2. 12. Flippad kompetensutveckling : Flipped Classroom, en framtid för arbetsplatslärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Mikael Ståhl; Henrik Wiberg; [2016]
    Nyckelord :Flipped classroom; interaction; learning; education; competence; competence development; workplace learning.; Flipped classroom; interaktion; lärande; utbildning; kompetens; kompetensutveckling; arbetsplatslärande.;

    Sammanfattning : 1990 började Eric Mazur, professor vid Harvard University, att använda sig av vad som idag blivit känt som flipped classroom. Han ville testa ett nytt sätt att undervisa. Det han provade var att få studenterna att läsa kursboken innan de kom till klassrummet. LÄS MER

  3. 13. Historieundervisning i ett flerspråkigt klassrum

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Robin Wikander; [2016]
    Nyckelord :Språkutvecklande undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka tre historielärares och elva elevers syn på hur undervisning bör bedrivas i ett språkligt heterogent klassrum. De frågor som ligger till grund för denna studie är:● Hur ser lärare och elever på språket i historieundervisningen?● Hur anser lärare och elever att historieundervisningen borde se ut för attgynna både ämnesutveckling och språkutveckling?●Vilka arbetssätt, strategier, stöd och anpassningar används ihistorieundervisningen och på vilket sätt är de anpassade till klassrumssituationen?Metoden som använts är kvalitativa intervjuer med elever och lärare. LÄS MER

  4. 14. Den anpassningsbara bibliotekarien : Livslångt lärande kopplat till digitalisering för folkbibliotekarier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Linus Wennerhag; Sebastian Lundqvist; [2016]
    Nyckelord :Folkbibliotek; livslångt lärande; kompetensutveckling; digitalisering; lärande inom arbetslivet; Illeris;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor’s thesis is to examine how librarians reflect on their own learning in their workplace, with a focus on digitization. The purpose is to get an improved understanding about how librarians feel about the need for constant development, both at an individual and organizational level, how, when and why they learn, and in what situations. LÄS MER

  5. 15. Lean i klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Mikael Brink; Mario Catagay; [2016]
    Nyckelord :Vetenskapens Hus; technical science; school program; laboratory exercise; Lean production; productive questions; Vetenskapens hus; Teknik; skolprogram; laboration; Lean produktion; produktiva frågor;

    Sammanfattning : I denna rapport kommer vi att beskriva hur vi skapat och utvecklat ett skolprogram på Vetenskapens Hus (VH) i samarbete med Scania. Skolprogrammen på VH består av en teoretisk del och en laboration som riktas till elever i grundskolan och på gymnasiet. LÄS MER