Sökning: "kodning budskap"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden kodning budskap.
1. Åtgärder mot rådande nätfiskeattacker på sociala medier : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Nätfiske på sociala medier kan få allvarliga konsekvenser för användare och organisationer. Det är dessutom en teknisk attack med en psykologisk aspekt som får mottagaren från ett nätfiskemeddelande att bete sig på ett specifikt sätt. Innehållet och leveransmetoden för nätfiskemeddelande kan förändras drastiskt. LÄS MER
2. Barnperspektiv inom samhällsplanering : Integrering av barnkonventionen i fysisk planering
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/SamhällsbyggnadSammanfattning : Syftet med den här studien är att bidra till en bredare kunskapsbas för hur barns rättigheter beaktas i den fysiska planeringen. Forskningsmålet har uppnåtts genom granskning av Barnkonventionen i fysisk planering och stadsutveckling. LÄS MER
3. Anställdas meningsskapande : En studie av doktoranders meningsskapande till introduktionsprocessen på Uppsala universitet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Dagens rörliga arbetsmarknad karaktäriseras av strukturell förändring och teknisk utveckling som ställer krav på organisationer att arbeta aktivt för att behålla sin arbetskraft. Undersökningar visar att anställda som anser att deras arbete meningsfullt samt är nöjda med introduktionsprocessen tenderar att stanna längre på sin arbetsplats, jämfört med anställda som är missnöjda. LÄS MER
4. Mat- och tekniknytt : Kommunikation och informationsspridning för ökad innovation inom gotländska livsmedelsförädlingsindustrin
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Hållbarhet är ett ämne som konstant är på dagens agenda. Många länder gör idag omställningar föratt nå de uppsatta klimatmålen inom FN, EU och på en nationell nivå. LÄS MER
5. På kvinnornas sida? Hur unga kvinnor upplever reklam med feministiska och normbrytande budskap
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study investigates how young women experience and understand purpose- driven advertising with feminist and norm-breaking messages, and the conse- quences of their perception regarding the ideal body. The phenomenon is exempli- fied by the use of three current campaigns from 2016, all of which say that they have a woman-promoting message. LÄS MER