Sökning: "kognitiv lojalitet"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden kognitiv lojalitet.
1. När berättelsen byts - En kvalitativ studie om hur aktiva inom Socialdemokraterna hanterade omläggningen av flyktingpolitiken 2015
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Under flyktingsituationen 2015 genomförde Socialdemokraterna i regeringsställning en hastig omläggning från en generös till en restriktiv flyktingpolitik. Omläggningen i denna värdeladdade fråga skapade debatt inom partiet men etablerades likafullt som partiets nya hållning. LÄS MER
2. Via hjärtat eller via hjärnan : En kvantitativ studie av konsumenters upplevelser av emotionella och kognitiva faktorer genom lojalitetsprogram
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
3. Kundlojalitet inom e-handeln : En kvalitativ studie ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Kundlojalitet inom e-handeln Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Filip Forslund & Mattias Wikström Handledare: Jens Eklinder Frick Datum: Januari 2016 Syfte: Syftet med studien är att belysa hur företag inom e-handeln arbetar med de attitydmässiga dimensionerna kognitiv, affektiv och konativ kundlojalitet. Metod: I studien användes en kvalitativ metod vilket ansågs lämpligt för att få en djupare förståelse kring syftet med arbetet. LÄS MER
4. Kundlojalitet på sociala nätverk : En netnografisk fallstudie av två företag på Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en förståelse för hur ett företags kommunikation på Facebook påverkar mottagarens kognitiva, affektiva och konativa lojalitet till företaget. Metod: En kvalitativ metod var lämplig för att få en djupare förståelse vid besvarandet av studiens syfte. LÄS MER
5. Multidimensionell kundlojalitet i tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att identifiera skillnader i uppfattningar om lojalitet mellan kunder och personal i ett tjänsteföretag. Teori: Teorin baserar sig på lojalitet och är hämtad från Barroso och Picon (2012). Det centrala i teorin är flerdimensionellt begrepp av lojalitet. Vår teoretiska modell är fullt testbar. LÄS MER