Sökning: "kognitiv lojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden kognitiv lojalitet.

  1. 1. När berättelsen byts - En kvalitativ studie om hur aktiva inom Socialdemokraterna hanterade omläggningen av flyktingpolitiken 2015

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Carl-Johan Friman; [2020]
    Nyckelord :Socialdemokraterna; flyktingsituationen 2015; partikultur; lojalitet; Festinger; kognitiv dissonans; kognitiva element; dissonansreduktion; Social Sciences; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Under flyktingsituationen 2015 genomförde Socialdemokraterna i regeringsställning en hastig omläggning från en generös till en restriktiv flyktingpolitik. Omläggningen i denna värdeladdade fråga skapade debatt inom partiet men etablerades likafullt som partiets nya hållning. LÄS MER

  2. 2. Via hjärtat eller via hjärnan : En kvantitativ studie av konsumenters upplevelser av emotionella och kognitiva faktorer genom lojalitetsprogram

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Julia Östling; Frida Holmberg; [2017]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; konsumentbeteende; emotionell lojalitet; kognitiv lojalitet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Kundlojalitet inom e-handeln : En kvalitativ studie ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Filip Forslund; Mattias Wikström; [2016]
    Nyckelord :Customer loyalty; Cognitive loyalty; Affective loyalty; Conative loyalty; E-commerce; Kundlojalitet; kognitiv lojalitet; affektiv lojalitet; konativ lojalitet; e-handel;

    Sammanfattning : Titel: Kundlojalitet inom e-handeln Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Filip Forslund & Mattias Wikström Handledare: Jens Eklinder Frick Datum: Januari 2016 Syfte: Syftet med studien är att belysa hur företag inom e-handeln arbetar med de attitydmässiga dimensionerna kognitiv, affektiv och konativ kundlojalitet. Metod: I studien användes en kvalitativ metod vilket ansågs lämpligt för att få en djupare förståelse kring syftet med arbetet. LÄS MER

  4. 4. Kundlojalitet på sociala nätverk : En netnografisk fallstudie av två företag på Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sandra Casserlöv; Therése Gåveby; [2015]
    Nyckelord :Customer loyalty; Cognitive loyalty; Affektive loyalty; Conative loyalty; Social networks; Facebook; Kundlojalitet; Kognitiv lojalitet; Affektiv lojalitet; Konativ lojalitet; Sociala nätverk; Facebook;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en förståelse för hur ett företags kommunikation på Facebook påverkar mottagarens kognitiva, affektiva och konativa lojalitet till företaget. Metod: En kvalitativ metod var lämplig för att få en djupare förståelse vid besvarandet av studiens syfte. LÄS MER

  5. 5. Multidimensionell kundlojalitet i tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Benjamin Blomberg; Daniel Gorevski; [2013]
    Nyckelord :Kundlojalitet; lojalitetsdimensioner; bank; relationer; service; Swedbank.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att identifiera skillnader i uppfattningar om lojalitet mellan kunder och personal i ett tjänsteföretag. Teori: Teorin baserar sig på lojalitet och är hämtad från Barroso och Picon (2012). Det centrala i teorin är flerdimensionellt begrepp av lojalitet. Vår teoretiska modell är fullt testbar. LÄS MER