Sökning: "kognitiv svårighetsgrad"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden kognitiv svårighetsgrad.
1. Integration av personer med kognitiva funktionsnedsättningar i produktutvecklingsprocessen
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Det blir allt tydligare att produktutvecklingsföretag konstant strävar efter högre grad av användarinvolvering. En välanvänd metod inom produktutveckling är “användarcentrerad design” som sätter användaren i fokus under utvecklingen. LÄS MER
2. Hjärngympa i spel, inte för alla? : Studie över kompetensbehovets relevans för olika spelartyper i kognitiva utmaningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Det är osäkert hur svårighetsgraden i spel påverkar spelares nöje. En del studier menar att ett svårt spel leder till högre nöje, medan andra menar på det motsatta. LÄS MER
3. Höjer musik den kognitiva prestationsförmågan hos en civilingenjörsstudent under examination?
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In connection with the world becoming more digitalized, the need for competence within Computer Science and IT has simultaneously increased, in which programming and mathematics are fundamental competences. At the same time digital music and headphones may enable students within these fields of knowledge to regularly listen to their prefered music while studying without disturbing their surroundings. LÄS MER
4. Utvärdering av svensk enkät för ”Ecological Momentary Assessment” (EMA) av ljudmiljöer för äldre med hörselnedsättning
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Bakgrund: Andelen äldre med hörselnedsättning förväntas öka. Kausalitet förekommer mellan hörselnedsättning och nedsatt kognitiv förmåga. Hälsosamt åldrande behöver befrämjas. LÄS MER
5. Mer hälsosam än de flesta: Bättre-än-andra effekten och hälsosamt ätande
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : För att undersöka om det fanns en bättre-än-andra effekt för hälsosamt ätande, samt om större kognitiv tillgänglighet förstärkte effekten, utfördes ett online experiment med mellangruppsdesign (N = 215). Deltagarna randomiserades till en av tre grupper - en kontrollgrupp och två experimentgrupper - som fick utföra minnesframtagningsuppgifter (relaterade till hälsosamt ätande) med olika svårighetsgrad. LÄS MER