Sökning: "komatsu forest"
Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade orden komatsu forest.
21. Nytt maskinkoncept för framtida biomassaskörd i konfliktbestånd : en systemanalys
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and ManagementSammanfattning : Behovet av skogsbränslen har ökat i takt med en ökad efterfrågan av förnyelsebara energikällor, samtidigt som andelen skogar med ett omedelbart röjningsbehov stigit. Det har lett till att innovatörer letar efter nya system för skörd av biomassa i dessa bestånd. LÄS MER
22. DESIGN OF AN ACTIVE SUSPENSION SYSTEM FOR FORWARDER CABIN
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : En skotare är ett fordon som transporterar stockar ut från skogen till en större väg. Komatsu Forest AB har utvecklat en ny hytt upphängning till en av sina skotarmodeller. Den är baserad på passiva komponenter, fjädrar och dämpare. Komatsu vill undersöka möjligheterna till aktiv fjädring av det nya hytt konceptet. LÄS MER
23. Modellering av Åkkomforten i en Skotare
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Sammanfattning Denna avhandling avser en Skotare – Valmet 860,4 – från Komatsu Forest, som har hög produktivitet, men saknar såväl primärt fjädringssystem för fram- och bakaxel som hyttfjädringssystem för att isolera mot vibrationer från ojämnt underlag. Tidigare projekt har praktiskt mätt upp accelerationer (vibrationer) i förarstol, hytt, framvagn och bakvagn, liksom fyra boggievinklar. LÄS MER
24. Active Noise Control in Forest Machines
Master-uppsats, Institutionen för fysikSammanfattning : Achieving a low noise level is of great interest to the forest machine industry. Traditionally this is obtained by using passive noise reduction, i.e. by using materials for sound isolation and sound absorption. LÄS MER
25. Customer Knowledge Management at Komatsu Forest : A descriptive study with exploratory insights about the integration of knowledge from customers at Komatsu Forest
Master-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : In a world where the customer is highly demanding and where the only way for a company to succeed is to satisfy him, who better knows how to satisfy the customer than the customer himself? Facing this truth, we have recently seen the emergence of systems dedicated to customer knowledge management (CKM), which aims at always better satisfying the customer. If a firm aims at satisfying its customers, the value provided in the firm‟s market offerings should be the cornerstone of its strategy (Anderson, Narus and Narayandas, 2008). LÄS MER