Sökning: "kombinerade försäljningskanaler"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden kombinerade försäljningskanaler.

  1. 1. Hur lönsam är kunden bakom försäljningskanalen? -En studie om svenska företagsledares syn på kunder och försäljningskanaler

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lejla Karamehmedovic; [2013-02-19]
    Nyckelord :Försäljningskanal; fysisk butik; återförsäljare; direkthandel; elektronisk handel; kombinerade försäljningskanaler; kundtillfredsställelse; kundlojalitet; kundlönsamhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vi lever i en föränderlig värld där utveckling och nya möjligheter ständigt skapas. Dels har utvecklingen av försäljningskanaler bidragit till att företags interaktionsmöjligheter med slutkonsumenter har ökat. LÄS MER

  2. 2. Kombinerade försäljningskanaler : En studie om Julas beslut att avveckla sin elektroniska försäljningskanal

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Emilia Forsberg Swanström; Jenny Yip; [2012]
    Nyckelord :electronic commerce; physical retailing; multichannel retailing; elektronisk handel; fysisk försäljning; kombinerade försäljningskanaler;

    Sammanfattning : Studien uppmärksammar det svenska företaget Jula, som vid en tidpunkt då tillväxt råder på den elektroniska marknaden, väljer att lägga ner den elektroniska försäljningskanalen, för att istället satsa på den fysiska försäljningskanalen. Forskare har de senaste decennierna fokuserat på att företag bör vara verksamma genom kombinerade försäljningskanaler, fysisk försäljning och elektronisk handel, för att nå framgång. LÄS MER