Sökning: "kommentarsfält analys"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden kommentarsfält analys.

  1. 6. Positioneringar i diskussioner om migration : En didaktiskt anpassad kritisk diskursanalys av interaktionen i kommentarsfält till artiklar om migration

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Svenska/Nordiska språk

    Författare :Anna Sellgren Gauffin; [2018]
    Nyckelord :Lokala maktstrategier; positioneringar; migration; kommentarsfält; diskursanalys; interpersonell analys appraisal; legitimering; dialogicitet;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate and illustrate the local exercise of power between participants in online comments sections of three newspaper articles with different political perspectives on migration and also to motivate and concretize the didactic use potential in SFL-based critical discourse analysis of comments and dialogues in internet-based forums of interaction. SFL and critical discourse analysis form the theoretical basis and with interpersonal analytical concepts as role, genre and attitude it is analyzed how participants position themselves in relation to each other in terms of superiority, inferiority and neutrality and how they legitimize their attitudes and/or positions. LÄS MER

  2. 7. När falskt möter sant på Facebook - en netnografisk fallstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Tove Grüttner; [2017]
    Nyckelord :Konfirmeringsbias; Facebook; Kommentarsfält; Fake News; Falsk information;

    Sammanfattning : Studien belyser dagens spridning av falsk information på sociala medier och vad som händer när sådan information dementeras av användare på sociala medier. Denna uppsats är en fallstudie och undersöker vad reaktionerna blir från Facebook-användare när en publicerings osanning belyses i kommentarsfältet. LÄS MER

  3. 8. Upp till kamp på Facebook! : En komparativ studie om nedläggningen av Sollefteå BB i lokala medier och på Facebook

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Felicia Nordlund; Stina Kramsjö; [2017]
    Nyckelord :Facebook; Tidningen Ångermanland; Nordsverige; Sollefteå BB; journalistik; medborgarjournalistik; sociala medier;

    Sammanfattning : Abstract Forskning har visat att traditionella lokala medier fortsatt är viktiga informationskanaler för svenskarna. Samtidigt använder 41 procent av befolkningen sig av Facebook minst tre dagar i veckan som ett sätt att hålla sig uppdaterade på sitt lokala samhälle. LÄS MER

  4. 9. Den skräddarsydda sanningen: En kvalitativ studie om den alternativa mediesajten Avpixlats strategiska kommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Isabelle Himmelstrand; Nicolas Rodriguez Bolin; [2015]
    Nyckelord :Opinionsbildning; strategisk kommunikation; alternativa medier; demokrati; tillit; andrafiering; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study is to increase the understanding of how the alternative media site Avpixlat strategically communicates its image of Swedish society, how this image is perceived by its readers and what implications it might have for democracy. With a dialectic approach, the communication has been examined from both sender and reader perspectives, using rhetoric- and reception analyses. LÄS MER

  5. 10. YouTube och Musikbranschen : En studie i hur artisters användande av YouTube som marknadsföringskanal ser ut i en allt mer digital musikbransch. 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Lina Falck; Moa Thörlind; [2015]
    Nyckelord :YouTube; music artists; relationship marketing; communication; feedback; music video; exposure; power shift; sampling; illegal distribution; YouTube; musikartister; relationsmarknadsföring; kommunikation; feedback; musikvideo; exponering; maktskifte; sampling; illegal spridning;

    Sammanfattning : Denna uppsats syfte är att analysera hur musikartister använder sig av YouTube som marknadsföringsverktyg, samt vilken betydelse YouTube har för dessa artisters marknadsföring. En kvalitativ och induktiv metod har tillämpats, medan ett antal intervjuer samt en innehållsanalys genomförts som grund till det empiriska materialet. LÄS MER