Sökning: "kommer personer som uppfattar att andra människor inte följer"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden kommer personer som uppfattar att andra människor inte följer.
1. Kommer personer som uppfattar att andra människor inte följer myndigheternas rekommendationer under COVID-19 att själva i lägre utsträckning göra det?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Den svenska strategin för COVID-19 utmärker sig internationellt eftersom den huvudsakligen bygger på frivillighet och eget ansvarstagande. Detta gör den svenska strategin till ett collective action problem. I collective action situationer är betingat samarbete den vanligaste samarbetsformen. LÄS MER
2. Gestaltningsprinciper för utemiljöer vid demensboenden : ett gestaltningsförslag för Ängsklockans äldreboende
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Detta examensarbete syftar till att undersöka hur utemiljöer till demensboenden kan gestaltas utifrån de boendes behov och förmågor. När en person drabbas av en demensdiagnos följer ofta flera symptom, bland annat så kan människans kognitiva förmågor försämras, vilket kan påverka hennes minne, språk, orienteringsförmåga och tidsuppfattning. LÄS MER
3. Identitetsskapande hos unga kvinnor genom sociala medier - med välbefinnandet i fokus
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Identitetsskapande hos unga kvinnor genom sociala medier - med välbefinnandet i fokus Författare: Ester Fardell Kurs: Masteruppsats inom medie- och kommunikationsvetenskap Termin: Vårterminen 2013 Handledare: Annika Bergström Antal ord: 19 897 ABSTRACT Denna studie undersöker vad unga kvinnor har för uppfattningar om identitetsskapande i sociala medier och om de anser att det påverkar deras psykiska välbefinnande. Forskningsfrågorna avser att etablera hur unga kvinnor generellt ser på användningen av sociala medier, följt av vad de har för uppfattningar kring hur unga kvinnor skapar sig identitet(er) via sociala medier. LÄS MER