Sökning: "kommersialitet"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet kommersialitet.

  1. 1. Leder influencer marketing till köp? : En studie från konsumentens perspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sharon Arzaghi; Madeleine Holm; [2020]
    Nyckelord :Social media; influencer marketing; Instagram; Source credibility; purchase behaviour; entertainment; extraversion; commerciality; Self-monitoring; Social media; influencer marketing; Instagram; Source credibility; köpbeteende; underhållning; extraversion; kommersialitet; Self-monitoring;

    Sammanfattning : Since the increased popularity of social media, new marketing strategies have been developed by companies and marketers in order to advertise more effectively. This has concluded in a new marketing strategy originated from celebrity endorsement, called influencer marketing, which is implied by various brands today and often used on the social media platform Instagram. LÄS MER

  2. 2. Stadsdelscenter

    Magister-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Klara Hallberg; [2019]
    Nyckelord :Perforeradplåt; Gottsunda; Stadsdelcenter; trappa;

    Sammanfattning : With the District Center, I wanted to create a transparent but inward-facing building that creates movement and meetings. The district center becomes an important counterpoint to the surrounding neighborhood's commerciality. The building becomes a place where one can be without much consideration. But also an important gathering point. LÄS MER

  3. 3. Produktplacering: Kommersialitet kontra kreativitet? : En kvalitativ studie om hur den svenska produktplaceringsmarknaden fungerar och vad produktplacering egentligen tillför till en film- och/eller tv-produktion

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frida Ejnar; Emelie Kagstedt; [2011]
    Nyckelord :product placement; value-in-use; co-creation of value; produktplacering; värdeframställning; samskapande av värde;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att få en djupare förståelse för produktplaceringsprocessen och därmed se vad produktplacering som marknadsföringskanal genererar till en film- och/eller tv-produktion. Utgångspunkten för att besvara syftet är värdeskapandeteorier tillsammans med en kvalitativ undersökning via intervjuer med sex personer inom produktplaceringsbranschen. LÄS MER

  4. 4. Finansiering av svensk filmproduktion : En studie om kommersialitet och konstnärligt skapande

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jenny Bohman; Olle Belfrage; [2005]
    Nyckelord :Business studies; Företagsekonomi; Finansiering; filmproduktion; kommersialitet; konstnärligt skapande;

    Sammanfattning : Idag finansieras svensk filmproduktion till största delen av stöd från Svenska Filminstitutet, SFI. Det förhandsstöd som utdelas härifrån utgör oftast en förutsättning för att kunna implementera en idé men behöver för den sakens skull inte innebära att projektets fortskridning tryggats. LÄS MER

  5. 5. Projektorganisationens hantering av risker och osäkerheter – Fallstudie av ett promotionprojekt inom musikbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotte Larsson; Magnus Grentzelius; Hampus Olterman; [2004]
    Nyckelord :Projektledning; risk- och osäkerhetshantering; Project Risk Management; promotionprojekt; musikbranschen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Projektet, som vi studerat, har genomförts i en bransch, där uppfattningen råder att osäkerheten i omgivningen är stor och att risker ses som ett frekvent inslag. Syftet med denna studie är att utforska huruvida ett projekt under dessa premisser tvingar fram ett systematiskt användande av Project Risk Management eller om man använder sig av en annorlunda strategi för att hantera risk- och osäkerheter. LÄS MER