Sökning: "kommersiell kommunikation på internet"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden kommersiell kommunikation på internet.

  1. 1. Net Neutrality Implications for Internet Actors in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Uma Nikam; [2016]
    Nyckelord :Net Neutrality; Business models; Machine to Machine M2M service; Video streaming service; Quality of Experience QoE ; Nätneutralitet; affärsmodeller; maskin till maskin M2M tjänster; videostreamingtjänster; Kvalitet på Erfarenhet QoE ;

    Sammanfattning : A telecom industry is constantly looking for new ways to generate revenues by offering new and innovative services. Segmentation of customers by offering premium services to premium customers is a one way which has immense potential of revenue generation. LÄS MER

  2. 2. If You Live in a Nuclear Submarine : En diskursanalys av Xbox One i Time & Forbes

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Magnus Sjöberg; Carl Axel Stabell Jebsen; [2014]
    Nyckelord :Xbox One; Diskursanalys; Konvergens; Framing;

    Sammanfattning : Xbox One är en spelkonsol från företaget Microsoft och en uppföljare till Xbox 360. Konsolen presenterades officiellt vid en presskonferens den 21 maj 2013 och före presentationen så fanns det ett av många rykten om ett krav på att vara ständigt uppkopplad mot internet som rapporterades i media. LÄS MER

  3. 3. Genom vilka strategier använder gamla medier de nya? : En kvalitativ studie om TV-aktörernas användande av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Sabina Karlsson; Marie Magnusson; [2011]
    Nyckelord :Social networking; convergence; commercialism; communication; Internet; public service; television.; Sociala medier; konvergens; kommersialisering; kommunikation; Internet; public service; television.;

    Sammanfattning : Title: By what strategies is the old media using the new media? A qualitative essay on TV: s use on social media Number of pages: 54 Authors: Marie Magnusson och Sabina Karlsson Tutor:  Karin Fast Course: Media and Communication Studies C Period: Spring 2011 University: Karlstad University Purpose/Aim: Our purpose is to examine which strategies and why two TV-channels, SVT and TV4, are using social media. Our anticipated view is that SVT as a public service organization and TV4 as a commercial operator may have different motives with its use of social media. LÄS MER

  4. 4. Deltagande, empowerment och kommersiell mediekultur : Relationen mellan Twilight fandom och franchise

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Camilla Ryd; [2010]
    Nyckelord :Twilight saga; deltagande på internet; fansidor; webbsfärsanalys;

    Sammanfattning : Den här studien utforskar deltagande kring det populärkulturella fenomenetThe Twilight Saga. Ett fenomen som både utgörs av fandom och kommersiell franchise. Fokus ligger på hur praktiker utvecklats fördeltagande på Internet. LÄS MER

  5. 5. Trädgården i bloggosfären : blogg och landskapsarkitektur, i ett samhälle alltmer influerat av populärkultur.

    Master-uppsats, SLU/Landscape Architecture (until 121231)

    Författare :Katarina Svensson; [2009]
    Nyckelord :blogg; trädgårdsdesign; landskapsarkitektur; populärkultur; internet; kommunikation; media; blog; garden design; landscape architecture; popular culture; communication;

    Sammanfattning : Dagens huvudrubrik: Den nya trädgårdstrenden är här! Medietrenden är tydlig; trädgården har blivit populärkultur och via tidningarnas löpsedlar, tv, inredningsmässor etc. letar den sig ut till en allt bredare publik. LÄS MER