Sökning: "kommersiell mediekultur"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden kommersiell mediekultur.
1. Deltagande, empowerment och kommersiell mediekultur : Relationen mellan Twilight fandom och franchise
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Den här studien utforskar deltagande kring det populärkulturella fenomenetThe Twilight Saga. Ett fenomen som både utgörs av fandom och kommersiell franchise. Fokus ligger på hur praktiker utvecklats fördeltagande på Internet. LÄS MER
2. Trädgården i bloggosfären : blogg och landskapsarkitektur, i ett samhälle alltmer influerat av populärkultur.
Master-uppsats, SLU/Landscape Architecture (until 121231)Sammanfattning : Dagens huvudrubrik: Den nya trädgårdstrenden är här! Medietrenden är tydlig; trädgården har blivit populärkultur och via tidningarnas löpsedlar, tv, inredningsmässor etc. letar den sig ut till en allt bredare publik. LÄS MER
Resultatsidor:
1