Sökning: "kommersiella attribut"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden kommersiella attribut.

  1. 1. Personlig träning som hälsofrämjande och vikten av kroppsligt kapital

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Daniel Olsson; [2021]
    Nyckelord :Bodily capital; body image; health promotion; interviews; personal training.; Intervjuer; hälsofrämjande; kroppsideal; kroppsligt kapital; personlig träning;

    Sammanfattning : Fysisk inaktivitet är ett växande samhällsproblem. Yrket som personlig tränare kan ha en viktig roll i arbetet för att främja hälsa. De arbetar främst på kommersiella gym som har som mål att vara ekonomiskt vinstdrivande. Det kan därför finnas en konflikt mellan att arbeta hälsofrämjande och fokusera på att sälja sina tjänster. LÄS MER

  2. 2. Route Planning for Heavy Vehicles on Real World Maps

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Fredrik Söderberg; [2020]
    Nyckelord :Bil; Buss; Lastbil; sök; kortaste vägen; algoritmer;

    Sammanfattning : Fast route planning for a standard car is well explored, lots of research, and many algorithms exist. For trucks or other heavy vehicles, the available research and quick algorithm alternatives dwindle. LÄS MER

  3. 3. ”Vanliga” kvinnor : en kritisk diskursanalys av den kvinnliga framställningen i kommersiellt syfte

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Wassberg; Eva-Louise Castefelt; [2020]
    Nyckelord :“ordinary” women; consumer culture; market communication; co-creation; traditional portrayal; identification; discourses; ethics.; “vanliga” kvinnor; konsumentkultur; marknadskommunikation; samskapande; traditionell framställning; identifiering; diskurser; etik.;

    Sammanfattning : Advertising and media creates and maintains standardized norms and beauty ideals for how women should look and it is often not realistic or representative of ordinary women. Consumers are now demanding representation of women who differs from the unreachable ideals and show how ordinary women actually look. LÄS MER

  4. 4. Träning genom appar : En diskursanalys av normkonstruktion i träningsappar

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Emilia Johansson; Carl Norén; [2020]
    Nyckelord :Träningsappar; Diskursanalys; Idrott och hälsa; WPR; Foucault;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning Studiens syfte var att undersöka hur normer och träning och kropp konstrueras i träningsappar och vilka normativa samhälleliga ideal som framträder. Frågeställningarna som undersökningen besvarade var:  Vilka representationer av genus synliggörs i materialet? Vilka krav på subjektets varande är kopplade till dessa representationer? På vilka sätt framställs material och miljöer?  Vilka representationer om kropp och träning lämnas oproblematiskt?” Metod Tre stycken träningsappar analyserades utifrån den metodologiska ansatsen diskursanalys. LÄS MER

  5. 5. Open-source algorithm for wearables in healthcare-applications

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Marcus Nordström; Anna Klingberg Brondin; [2020]
    Nyckelord :Step counting; Wearable; Open-source; Privacy; Healthcare;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har aktivitetsmätare blivit allt vanligare för att logga vår fysiska hälsa. Detta är något som även skulle kunna gynna och användas i sjukvårdssammanhang. Problemet är att dagens kommersiella aktivitetsmätare sparar personlig information och privat data på sina egna servar. LÄS MER