Sökning: "kommun image"

Visar resultat 1 - 5 av 117 uppsatser innehållade orden kommun image.

  1. 1. Att lägga guld på taken : Energikrisen som drivkraft för förnybara energikällor: en fallstudie i Trelleborg

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Amanda Hansson; Amanda Säljö; [2023]
    Nyckelord :energy crisis; renewable energy; economics; energy efficiency; house owners; attitudes; social norm; environment; wind power; solar PV; energikris; förnybar energi; ekonomi; energieffektivisering; villaägare; attityd; sociala normer; miljö; vindkraft; solceller;

    Sammanfattning : Energikrisen och klimatförändringarna har gjort införandet av förnybara energikällor avgörande för att minska koldioxidutsläppen. Husägare står för en betydande del av elkonsumtionen och att förstå deras attityder och beteende är av stor vikt för att främja implementeringen av förnybara energikällor. LÄS MER

  2. 2. Kommunikatör i kommunen : mellan samhällsinformation och glass- och ballongkommunikation

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Offentlig förvaltning

    Författare :Rasmus Fransson; [2023]
    Nyckelord :Kommunikatör; kommunikation; kommunikationsverksamhet; kommun; kommunal förvaltning; institutionella logiker;

    Sammanfattning : Svenska kommuner har under det senaste decenniet lagt allt större resurser på kommunikationsverksamhet i form av särskilda kommunikationsavdelningar och kommunikatörstjänster. Den här uppsatsen bygger på en intervjustudie där åtta kommunikatörer i fyra svenska kommuner har fått beskriva och reflektera över sina upplevelser av att jobba med kommunikation i kommunal förvaltning. LÄS MER

  3. 3. Studenters intention att bosätta sig i Luleå efter avslutad examen : En kvalitativ studie om effekten av platskommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Ida Engström; Nike Bergman; [2023]
    Nyckelord :Place branding; green place branding; place image; place identity; place communication; place physics; place word-of-mouth; Place branding; grön place branding; platsimage; platsidentitet; platskommunikation; place physics; place word-of-mouth;

    Sammanfattning : Forskningsproblem -  Hur kan kommunikationen av Luleås platsvarumärke utformas för att öka möjligheten att behålla flera studenter i kommunen efter avslutad examen för att öka kompetensförsörjningen? Metod - En litteratursammanställning genomfördes i syfte att undersöka tidigare skriven litteratur inom ämnet. Ett teoretiskt ramverk sammanställdes därefter och har fungerat som en grund för intervjuguiden men också för upplägget på empiri- och analyskapitlen. LÄS MER

  4. 4. Värdet av ett varumärke : En kvalitativ studie om Sundsvalls kommuns platsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Tahera Payande; Isabelle Poll; [2023]
    Nyckelord :Sundsvall; platsmarknadsföring; varumärkesbyggande; marknadskommunikation; image; profil; identitet;

    Sammanfattning : Det finns en splittrad image kring platsen och dess identitet. Med hjälp av fokusgruppen går det att se att en del upplever staden som naturnära med ett stabilt utbud av aktiviteter, medan andra inte känner till staden eller inte ser staden som sin framtida plats. LÄS MER

  5. 5. Myten om Åre : En semiotisk multimodal textanalys av platsvarumärket Åre

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Emilia Finné; Jenny Kästel; [2022]
    Nyckelord :gentrification; tourism; place brand; social class; Åre; gentrifiering; turism; platsvarumärke; klass; Åre;

    Sammanfattning : I egenskap av att vara en av Sveriges största turistorter lockar Åre cirka en miljon besökare per år. För många handlar orten om skidåkning och turismen bidrar med många jobbmöjligheter till den jämtländska byn som ofta beskrivs som lilla Stockholm. LÄS MER