Sökning: "kommun profil"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden kommun profil.

  1. 1. Det är inne att vara ute - Om utomhuspedagogik på fritidshemmet.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Annie Bäck; Linn Verdin; [2023-10-26]
    Nyckelord :utomhuspedagogik; fritidshem; rörelse; motivation; lärande; inkludering;

    Sammanfattning : Intresset för att vistas ute i skog och mark har de senaste åren ökat i befolkningen men vi upplever att det i många fritidshem är svårt att fånga elevernas intresse och motivera dem till utevistelse. Därför tyckte vi att det skulle vara intressant att genomföra en studie med syftet att undersöka fritidslärares uppfattningar och praktiserande av utomhuspedagogik samt jämföra hur verksamheten bedrivs i två fritidshem med olika profiler, en traditionell profil och en utomhusprofil. LÄS MER

  2. 2. Värdet av ett varumärke : En kvalitativ studie om Sundsvalls kommuns platsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Tahera Payande; Isabelle Poll; [2023]
    Nyckelord :Sundsvall; platsmarknadsföring; varumärkesbyggande; marknadskommunikation; image; profil; identitet;

    Sammanfattning : Det finns en splittrad image kring platsen och dess identitet. Med hjälp av fokusgruppen går det att se att en del upplever staden som naturnära med ett stabilt utbud av aktiviteter, medan andra inte känner till staden eller inte ser staden som sin framtida plats. LÄS MER

  3. 3. Digital platsmarknadsföring - en fallstudie av Kils kommun digitala platsmarknadsföring : Place marketing - a case study of Kils kommun digital place marketing

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Rebecca Nerman; Christer Fredholm; [2020]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; digitala kanaler; demokrati;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur Kils kommun använder sig av digitala kanaler i ett platsmarknadsföringssyfte. Intresset för undersökningen grundas i hur marknadsföring av platsen blir av allt större vikt för mindre kommuners överlevnad, som en konsekvens av den ökade urbaniseringen. LÄS MER

  4. 4. Hälsoförskola - från vision till pedagogisk praktik : Att bygga upp en ny pedagogisk profil från grunden

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Therese Olsson; Kajsa Ek; [2018]
    Nyckelord :Hälsoförskola; Hälsopromotion; Måltidspedagogik; Holism; Organisationsteori; Förändringsarbete;

    Sammanfattning : I den nya läroplanen som träder i kraft sommaren 2019 skrivs hälsa och välbefinnande fram som ett prioriterat perspektiv som ska utgöra en naturlig del av barnens vardag på förskolan. Läroplanen ger dock inga direktiv gällande innebörden i begreppen ”hälsa” och ”välbefinnande” eller vad detta kan innebära i förskolans verksamhet. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation av det kommunala hållbarhetsarbetet : en fallstudie av Växjö kommun

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Axel Frejd; Isabella Viman; [2018]
    Nyckelord :miljöarbete; grön marknadsföring; kommunal verksamhet; kommunikation;

    Sammanfattning : To promote sustainable development is a vital aspect of ensuring a safe and enduring future for our world. In efforts to increase the global commitment he UN has set 17 goals for the sustainability work of its member states. In the Swedish public sector these goals have been incorporated at different levels of control. LÄS MER