Sökning: "kommunala platsvarumärke"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden kommunala platsvarumärke.
1. Att attrahera nya invånare : En fallstudie av Lund och Malmö kommuns arbete med platsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Allteftersom kommuner vill växa sig större och vara konkurrenskraftiga blir det allt vanligare att använda platsmarknadsföring, som strategi, för locka nya invånare som kan bidra till ekonomisk tillväxt. Den globala konkurrensen har gjort att platser (t.ex. LÄS MER
2. Vem besöker en plats ingen har hört talas om? : -En kvalitativ undersökning om strategisk kommunikation av platser
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Forskning visar att det blir allt vanligare för offentlig verksamhet att arbeta med kommunikation av platser. Trots det, finns det ingen generell strategi för hur detta ska gå till. LÄS MER
3. Finns det plats för alla? En kvalitativ studie kring kommunal platsmarknadsföring
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study examines the involvement and visibility of the citizens in municipal place branding, a trending phenomenon which has been criticized for not taking the diversity of a place, and its citizens, into consideration. The aim of this study is to elucidate how this problem is perceived by pro-fessionals. LÄS MER