Sökning: "kommunala platsvarumärke"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden kommunala platsvarumärke.

  1. 1. Att attrahera nya invånare : En fallstudie av Lund och Malmö kommuns arbete med platsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Fehmi Berisha; [2018]
    Nyckelord :Platsvarumärke; platsmarknadsföring; attraktivitet; den kreativa klassen; konkurrens; kommuner; besökare; nya invånare; målgrupper; tillväxt; globalisering.;

    Sammanfattning : Allteftersom kommuner vill växa sig större och vara konkurrenskraftiga blir det allt vanligare att använda platsmarknadsföring, som strategi, för locka nya invånare som kan bidra till ekonomisk tillväxt. Den globala konkurrensen har gjort att platser (t.ex. LÄS MER

  2. 2. Vem besöker en plats ingen har hört talas om? : -En kvalitativ undersökning om strategisk kommunikation av platser

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lisa Söderberg; Agnes Lindholm; [2017]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärken; platser; destinationssamarbeten; kommunala samarbeten; platsvarumärke;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Forskning visar att det blir allt vanligare för offentlig verksamhet att arbeta med kommunikation av platser. Trots det, finns det ingen generell strategi för hur detta ska gå till. LÄS MER

  3. 3. Finns det plats för alla? En kvalitativ studie kring kommunal platsmarknadsföring

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alice Larsson; [2016]
    Nyckelord :strategic communication; place branding; municipal place brands; citizens strategisk kommunikation; platsmarknadsföring; kommunala platsvarumärke; medborgare; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study examines the involvement and visibility of the citizens in municipal place branding, a trending phenomenon which has been criticized for not taking the diversity of a place, and its citizens, into consideration. The aim of this study is to elucidate how this problem is perceived by pro-fessionals. LÄS MER