Sökning: "kommunicera vision"
Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade orden kommunicera vision.
1. Kommunicera ett B2B-företags identitet och vision genom ett användargränssnitt : Utveckling och utvärdering av en digital artefak
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
2. Vägen från vision till verklighet : Aktörers arbete för en socialt hållbar stadsutveckling i Kista kontorsområde
Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Kista kontorsområde är ett etablerat Tech-arbetsplatsområde i norra Stockholm som upplevde sin storhetstid under 90-talet. Idag ser fastighetsägarna anledning att undersöka hur området kan utvecklas för att möta förändrade behov. Det finns flera aktörer som vill vara med i en socialt hållbar utveckling av stadsdelen. LÄS MER
3. Det som är bra för elever med autism kan även vara bra för elever utan autism. : En fenomenologisk studie om lärares stöd i arbetet med elever med autism.
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Sammanfattning Den här studien syftar till att undersöka vilket stöd lärare får i arbetet med elever med autism samt vilket stöd de önskar att de fick. Studien syftar till att undersöka vilket stöd elevhälsan bidrar med för att stötta lärare i arbetet med elever med autism, enligt skolledare. LÄS MER
4. Att kommunicera en affärsmässighet och ett ansvarstagande : En kvalitativ studie om organisationsidentitet och legitimitet i en hybridorganisation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Organisationsidentiteten kan vara betydelsefull för företag. För hybridorganisationer däremot, kan kombinationen av olika sektorer göra det svårt att förmedla en tydlig organisationsidentitet, som dessutom är legitim. LÄS MER
5. Kommunicera mera : En studie om hur intern kommunikation används som styrmedel inför en ekonomisk kris
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka hur ett företags interna kommunikation används som styrmedel inför en ekonomisk kris, för att i sin tur främja medarbetarnas engagemang, tillhörighet, medvetenhet och förståelse. Ett teoretiskt ramverk utifrån Contingency theory, intern kommunikation och intern kriskommunikation har legat till grund för att genomföra studien. LÄS MER