Sökning: "kommunikatörens roll"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden kommunikatörens roll.

  1. 1. Vad är en organisationsidentitet och hur kommuniceras den? : En kvalitativ studie om kommunikatörers relation till organisationsidentitet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Wilma Andersson; Emma Brunander-Lennartsson; [2023]
    Nyckelord :Organization communication; organizational identity; communication professionals; sensemaking and focus group interview.; Organisationskommunikation; organisationsidentitet; kommunikatör; meningsskapande och fokusgruppsintervju.;

    Sammanfattning : A society with more organizations that want to reach out with their messages, as well as an increasingly changing role as a communicator form the background and the problem area of this study. This essay is placed within the area of organizational identity, more specifically how communicators communicate and maintain an organizational identity, and whether organizational identity can contribute to sensemaking within the organization. LÄS MER

  2. 2. Den solitära kommunikatören : En kvalitativ undersökning av hur organisationskultur och verksamhetslogik i den lilla kommunen påverkar förutsättningar till kommunikation och marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Markus Nilsson; [2022]
    Nyckelord :organizational communication; organizational culture; site marketing; business logic; communication; public administration; organisationskommunikation; organisationskultur; platsmarknadsföring; verksamhetslogik; kommunikation; offentlig förvaltning; kommunikatör;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med förståelse för vad som ger verksamheter inom offentlig förvaltning rätt förutsättningar för att lyckas med sin marknadsföring och kommunikation. Detta genom att studera verksamhetslogik, organisationskultur och varumärkesorientering genom en enkätundersökning och semistrukturerad intervju med den ende kommunikatören i Söderköpings kommun. LÄS MER

  3. 3. Kriskommunikation på sociala medier under pandemier som Covid-19 : En kvalitativ innehållsanalys baserad på semistrukturerade intervjuer av yrkesverksamma kommunikatörer.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alexandra Essén; Isa Ekblad; [2021]
    Nyckelord :Crisis communication; Social media; Factors; The profession of communicators; Covid-19-pandemic; Kriskommunikation; Sociala medier; Faktorer; Yrkesgruppen kommunikatörer; Covid-19-pandemin;

    Sammanfattning : Under år 2020 drabbades världen av en pandemi, ett omfattande virus vid namn Covid-19 som har påverkat både organisationer och individer runt om i världen negativt, vilket har krävt att värdet av en lyckad kriskommunikation varit stor för organisationer. På grund av detta är det viktigt att organisationen har kunskap i hur de ska anpassa sin kriskommunikation i sociala medier efter den typen av kris som Covid-19-pandemin är. LÄS MER

  4. 4. Kommunikatörens roll och förhållning: En kvalitativ studie om kommunikatörens förhållningssätt till dagens medielandskap och val av kanal

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Edvin Quist; Philip Vaduva; [2019]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; kommunikatörens roll; digitala medier; interpersonell kommunikation; medielandskap; kanalval.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens titel: Kommunikatörens roll och förhållning - En kvalitativ studie om kommunikatörens förhållningssätt till dagens medielandskap och val av kanal. Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap kring kommunikatörers synsätt på utvecklingen av kommunikatörsrollen och deras förhållningssätt till samtida kommunikation, förändringen av medielandskapet och kanalval i relation till interpersonell kommunikation och digital kommunikation. LÄS MER

  5. 5. I skärningspunkten mellan central och lokal styrning. En undersökning av kommunikatörens roll på sex institutioner vid Göteborgs universitet

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Sofie Alnäs; [2018-10-29]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; kommunikatörens roll; diskursanalys; neoinstitutionell teori; universitet och högskolor; decentralisering;

    Sammanfattning : Kommunikation blir ett allt viktigare inslag på svenska universitet när universiteten förväntas marknadsföra sig på en internationell marknad. Idén om ”integrerad kommunikation”, det vill säga att tala utifrån en gemensam identitet, är idag starkt närvarande även inom universiteten. LÄS MER