Sökning: "kommunikatörsyrket"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet kommunikatörsyrket.
1. Kommunikatör i kommunen : mellan samhällsinformation och glass- och ballongkommunikation
Master-uppsats, Södertörns högskola/Offentlig förvaltningSammanfattning : Svenska kommuner har under det senaste decenniet lagt allt större resurser på kommunikationsverksamhet i form av särskilda kommunikationsavdelningar och kommunikatörstjänster. Den här uppsatsen bygger på en intervjustudie där åtta kommunikatörer i fyra svenska kommuner har fått beskriva och reflektera över sina upplevelser av att jobba med kommunikation i kommunal förvaltning. LÄS MER
2. Generation Y och Employer Branding : En kvalitativ studie av vad unga vuxna i kommunikatörsyrket söker hos en arbetsgivare
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka vad som attraherar och motiverar individer från generation Y i kommunikatörsyrket att söka sig till en viss arbetsgivare. Studien genomfördes med kvalitativ forskningsansats i form av semistrukturerade digitala intervjuer. LÄS MER
3. Självgående, samarbetsvillig och driven - Allt för att vara en god kommunikatör. : En kvalitativ studie om förändringarna i kommunikatörsyrket det senaste 25 åren.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Uppsatsen har som avsikt att undersöka hur kommunikatörsyrket har förändrats det senaste 25 åren med utgångspunkt i Castells nätverksteorier och i en studie utförd 1995. Studien har utgått från en kvalitativ metod i form av en tematisk analys som identifierade mönster och teman i det empiriska materialet. LÄS MER
4. Plugga MKV – förändra världen : En retorisk analys av programbeskrivningarna på Uppsalas och Göteborgs universitets webbplatser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker hur svenska universitet argumenterar för sina respektive medie- och kommunikationsvetenskapliga utbildningar, liksom vilken bild universiteten ger av kommunikatörsyrket utifrån detta. Mer specifikt studeras argumentationen och de retoriska resurserna i programbeskrivningarna på två olika universitets webbplatser. LÄS MER
5. ”Vi söker en noggrann och kreativ bläckfisk” En kvalitativ innehållsanalys av platsannonser på LinkedIn för kommunikatörer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Kommunikatörer är en yrkesgrupp som både kämpar för sin legitimitet och ett tyd-liggörande av vad rollen innebär. Denna studie syftar till att undersöka hur kommu-nikatören porträtteras i platsannonser på LinkedIn. Studien utgår från en socialkon-struktivistisk ansats, där rollen antas konstrueras genom hur den beskrivs och talas om. LÄS MER