Sökning: "kommunikation ämne och målgrupp"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden kommunikation ämne och målgrupp.

  1. 1. Visual mapping in AI interfaces: to establish trust in explainable AI in mammography

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Ebba Bergström; [2022]
    Nyckelord :Information design; Visual communication; Artificial intelligence; Mammography;

    Sammanfattning : Artificial intelligence (AI) is a broad topic that many researchers and stakeholders want to implement into their daily tasks. There are expectations to implement AI in hospitals, starting with mammography centers. But there is a need to guarantee that it will be efficient and safe to use, and that requires a lot of research. LÄS MER

  2. 2. Känner du fjärilar i hagen? : Hur visuella rumsliga element kan signalera ett berättande kring ämnet biologisk mångfald situerat i en botanisk trädgård.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Malin Källström; [2021]
    Nyckelord :spatsial design; communication design; storytelling; spatsial narrative; semioticts; human centered design; biodiversity; agenda 2030; botanical garden; informationsdesign; storytellning; rumslig gestaltning; berättarteknik; semiotik; didaktisk design; kommunikation; utställning; inkluderande design; human centred design;

    Sammanfattning : Goal number 15 in United Nations Sustainable Development goals, is to halt the degradation of the ecosystems and increase the biodiversity (United Nations, 2015). This work explores the possibility of communicating the subject of biodiversity situated in a botanical garden. LÄS MER

  3. 3. En jämförelse av turistbilder med fokus Småland

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Emmelie Lindskog Swedin; [2020]
    Nyckelord :Småland; Bildbanker; turiststudier; visuell kommunikation; Tyskland; marknadsföring; representation; lantlighet; image bank; stock photography; tourism studies; marketing; rural;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar ämne turiststudier och bildbanker med koppling till porträtteringen av Småland utifrån ett tyskt och ett svenskt perspektiv. Syftet med uppsatsen är att se ett resultat kring huruvida det finns skillnader i hur hemsidor med svensk eller tysk målgrupp porträtterar Småland. LÄS MER

  4. 4. Skapa förväntan - Mer än ett PR-trick : Hur företag skapar förväntan innan premiär i en digital kontext för produkter och tjänsters framgång.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lars Jarkell; Moa Ullmark; [2019]
    Nyckelord :Anticipation; Launch Strategy; Trust; Social Media; Targeted Communication; Förväntan; Lanseringsstrategi; Förtroende; Sociala medier; Riktad kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att öka förståelsen för hur företag arbetar med strategi och taktik för att skapa förväntan på marknader innan en produkts premiär. Hur det går till när förväntan skapas innan produktpremiär, utan att det slår över och får negativa konsekvenser för produkten eller tjänsten, är ett område som kan anses vara outforskat. LÄS MER

  5. 5. Småbarnsföräldrars kunskaper om och inställningar till livsmedelstillsatser : En webbenkätstudie bland föräldrar till barn mellan 0-6 år

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Emma Höglund; Sofie Ljungberg; Ludvig Strandberg; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Introduktion: Livsmedelstillsatser är ett omdiskuterat och kontroversiellt ämne i dagens samhälle. Konsumenter efterfrågar naturliga produkter och ingredienser utan tillsatser men vill samtidigt erbjudas tillgängliga, tilltalande produkter med lång hållbarhet. LÄS MER