Sökning: "kommunikation övertalning"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden kommunikation övertalning.

  1. 1. Klimatdiskursen ramar in dagens marknadsföring : En kvalitativ innehållsanalys av Preemshemmahörande-annonser i deras kampanj 2019-2020

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Hanna Strandahl; [2023]
    Nyckelord :Fossilindustri; gestaltningsteori; greenwashing; grön profilering; hemmahörande-annonsering; klimatdiskurs; kvalitativ innehållsanalys; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka hur fossilindustrin paketerar sina reklambudskap inom det vilseledande formatet hemmahörande-annonser. Syftet är även att skapa förståelse för hur den trendande klimatdiskursen påverkar marknadsförings utformning. LÄS MER

  2. 2. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filippa Olin; Zaza Lindau; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; podcast; retorik; ethos; logos; pathos; storytelling; identifikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  3. 3. Samtycke inom BDSM : En scoping review

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Josephine Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Samtycke; BDSM; Socialt arbete; Relationell autonomi; Normaliseringsprocess;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vid en första anblick kan det vara svårt att skilja samtyckta BDSM aktiviteter från våld i nära relationer. För att kunna särskilja mellan sexuella övergrepp och samtyckta sexuellt aggressiva handlingar, oavsett relation eller tillfällig förbindelse, skulle förhandlingsteknikerna inom BDSM kunna användas för att förhandla om samtycket. LÄS MER

  4. 4. Sustainability Propaganda – The Oatly case : A qualitative content analysis of Oatly's external communication.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Maja Lundgren; [2022]
    Nyckelord :Propaganda; brand activism; persuasion; rhetoric; strategic communication; Oatly; Propaganda; varumärkesaktivism; övertalning; retorik; strategisk kommunikation; Oatly;

    Sammanfattning : The brands' commitment to sustainability is being developed into an established market strategy, which means that the concept of brand activism is becoming increasingly common. Due to this development, the external communication that these brands drive also tends to adopt a more convincing and coercive approach in order to influence the consumers. LÄS MER

  5. 5. Det nya slagfältet : En analys av Försvarsmaktens rekryteringskampanjer i print sedan den allmänna värnpliktens avskaffande

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Alve Lindholm; [2015]
    Nyckelord :Försvarsmakten; rekrytering; marknadsföring; semiotik; retorik; organisationskultur; kommunikationsprinciper; reklam; propaganda;

    Sammanfattning : Den allmänna värnplikten avskaffades i Sverige den 1 juli år 2010. Detta efter ett riksdagsbeslut från året innan, den 16 juni 2009. Från och med denna tidpunkt övergick Försvarsmakten direkt från att vara ett värnpliktsförsvar till att bli, i fredstid, en utpräglad yrkesarmé. LÄS MER