Sökning: "kommunikation Skatteverket"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden kommunikation Skatteverket.

  1. 1. Tid och Kvalitet : En studie om vilka konsekvenser som uppstår vid styrning av tid och kvalitet samt hur medarbetare inom Skatteverket hanterar dessa

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Julia Jonsson; Sandra Petersen; [2023]
    Nyckelord :Time; Quality; Employees; Consequences; Tensions; Management; Public sector; The Swedish Tax Agency; Tid; Kvalitet; Medarbetare; Konsekvenser; Spänningar; Hantering; Offentlig sektor; Skatteverket;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under de senaste åren har det rapporterats brister om tid och kvalitet inom Skatteverkets verksamhet. Styrning av tid och kvalitet inom den offentliga sektorn är däremot ett forskningsområde som tidigare inte studerats i termer av vad styrning av tid och kvalitet kan medföra för konsekvenser för medarbetare, huruvida styrning av tid och kvalitet kan vara i spänning samt hur medarbetare hanterar styrning av tid och kvalitet. LÄS MER

  2. 2. Lärdomar i en storskalig agil transformation ur ett ledarskapsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Robert Holmgren; Lisa Krus; [2022]
    Nyckelord :agile transformation; business agility; lean-agile leadership; government agency; scaling agile; large-scale agile framework; SAFe; agil transformation; business agility; lean-agilt ledarskap; myndighet; storskaligt agilt; storskaliga agila ramverk; SAFe;

    Sammanfattning : I en mer komplex och föränderlig värld har organisationer svårt att hänga med och tillräckligt snabbt ta vara på möjligheter, hantera utmaningar samt leva upp till förändringar i kundernas krav. De behöver därför öka sin förmåga att snabbare anpassa sig till förändring, något som benämns som business agility. LÄS MER

  3. 3. Storskalig agil transformation - En fallstudie på Skatteverket

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ossian Olsson; Joulak Sammy; [2022]
    Nyckelord :Agile; Large scale agile transformation; Success factors; Challenges; State agency; Agilt arbetssätt; Storskalig agil transformation; Framgångsfaktorer; Utmaningar; Statlig myndighet;

    Sammanfattning : En dynamisk och komplex omvärld ställer allt större krav på förnyelse och organisatorisk anpassning. I många organisationer har agila arbetssätt blivit populära. Storskaliga agila transformationer kan dock i praktiken vara svåra att genomföra. Dessutom kan agilitet och en hierarkisk organisationsstruktur vara svåra att kombinera. LÄS MER

  4. 4. POLITISK KOMMUNIKATION SOM DEMOKRATISKT VERKTYG -En fallstudie av servicekontorens kommunikativa och informativa arbete utifrån ett tjänstemannaperspektiv

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Michelle Lizarraga; Hanna Rosen; [2019]
    Nyckelord :Governmental service offices; democracy; legitimacy; political communication;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate the existing communicative and informative work on reaching out to citizens about the service concept of governmental service offices which includes the swedish agencies; Skatteverket, Försäkringskassan and Pensionsmyndigheten. The study will be based on the perspective of officials operating within the current area. LÄS MER

  5. 5. Skatteverkets nya styrning av beskattningsverksamheten : En kritisk analys av den södra regionen

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Oskar Grip; Albin Setterstig; [2017]
    Nyckelord :Public authority; Value creation; Efficiency; Management control; Offentlig verksamhet; Värdeskapande; Effektivisering och Verksamhetsstyrning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under det senaste året har Skatteverkets södra region genomfört omfattande förändringar i sitt sätt att styra den inkommande ärendehanteringen. Tidigare styrde vart och ett av kontoren sin egen verksamhet för att numera styras gemensamt via det införda nätverket. LÄS MER