Sökning: "kommunikation ambassadör"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden kommunikation ambassadör.
1. MEDARBETARES KOMMUNIKATIVA UPPDRAG En kvalitativ studie om medarbetare som kommunikatörer och ambassadörer på Kulturskolan i Uddevalla
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur medarbetare på kulturskolan i Uddevalla upplever och förhåller sig till sitt kommunikativa uppdrag och på vilka sätt medarbetarna kan ses som ambassadörer för organisationen. I uppsatsen presenteras ett teoretiskt ramverk som inbegriper strategisk intern kommunikation, medarbetarskap, ambassadörskap och varumärke. LÄS MER
2. Går laget före jaget? Hur den visstidsanställda medarbetaren förstår ambassadörskap
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The increased competition amongst brands has raised the importance of coworkers to strengthen the organizational reputation. The research seen from an employee perspective on how these coworkers themselves experience brand ambassadorship is although limited. LÄS MER
3. #älskarmittjobb: En kvalitativ diskursanalys av ambassadörskap på LinkedIn
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Det finns idag en ökad förståelse för medarbetarnas kommunikativa roll i organisationer, vilket kan förstås genom begreppet ambassadörskap. Samtidigt som organisationen vill uppmuntra sina anställda att agera som ambassadörer på sociala medier, vill man också kontrollera medarbetarnas röst för att säkra ett enhetligt budskap. LÄS MER
4. Ledarskapet vid komplex organisatorisk förändring : En kvalitativ fallstudie av ledarskapet på olika chefsnivåer i Swedbanks förändringsprocess mot aktivitetsbaserad arbetsplats
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tidigare studier har uppmärksammat ledarskapets roll vid förändringar för att överbrygga det motstånd som kan uppstå från individers håll. Ledares specifika roll på olika nivåer i en förändringskontext kvarstår dock att studera. LÄS MER
5. Köttfri Kommunikation : En studie av den digitala kommunikationen i kampanjen Meat Free Monday
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Denna studie har genomförts för att undersöka hur Meat Free Mondays kampanj för att minska människors köttkonsumtion representerar och presenterar relevanta frågor om miljö och hälsa i delar av deras externa kommunikation. Syftet har varit att se hur miljö- och hälsofrågorna presenteras och representeras i Meat Free Mondays digitala kommunikation via videoklipp och delar av hemsidan. LÄS MER