Sökning: "kommunikation ambassadör"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden kommunikation ambassadör.

  1. 1. MEDARBETARES KOMMUNIKATIVA UPPDRAG En kvalitativ studie om medarbetare som kommunikatörer och ambassadörer på Kulturskolan i Uddevalla

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Johannes Löfgren; [2021-04-26]
    Nyckelord :Medarbetarskap; ambassadörskap; strategisk intern kommunikation; kulturskolan;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur medarbetare på kulturskolan i Uddevalla upplever och förhåller sig till sitt kommunikativa uppdrag och på vilka sätt medarbetarna kan ses som ambassadörer för organisationen. I uppsatsen presenteras ett teoretiskt ramverk som inbegriper strategisk intern kommunikation, medarbetarskap, ambassadörskap och varumärke. LÄS MER

  2. 2. Går laget före jaget? Hur den visstidsanställda medarbetaren förstår ambassadörskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filip Svensson; Ebba Björnfalk; [2021]
    Nyckelord :temporary employment; brand ambassador; brand ambassadorship; personal branding; social identity approach; VCI alignment model; hermeneutic; Social Sciences;

    Sammanfattning : The increased competition amongst brands has raised the importance of coworkers to strengthen the organizational reputation. The research seen from an employee perspective on how these coworkers themselves experience brand ambassadorship is although limited. LÄS MER

  3. 3. #älskarmittjobb: En kvalitativ diskursanalys av ambassadörskap på LinkedIn

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Maria Eklund; Annika Jönsson; [2020]
    Nyckelord :ambassadorship; discourse analysis; self-presentation; forms of capital; LinkedIn; social media; the knowledge society; sustainable lifestyle; ambassadörskap; diskursanalys; intrycksstyrning; Bourdieu kapitalteori; sociala medier; kunskapssamhället; hållbar livsstil; Social Sciences;

    Sammanfattning : Det finns idag en ökad förståelse för medarbetarnas kommunikativa roll i organisationer, vilket kan förstås genom begreppet ambassadörskap. Samtidigt som organisationen vill uppmuntra sina anställda att agera som ambassadörer på sociala medier, vill man också kontrollera medarbetarnas röst för att säkra ett enhetligt budskap. LÄS MER

  4. 4. Ledarskapet vid komplex organisatorisk förändring : En kvalitativ fallstudie av ledarskapet på olika chefsnivåer i Swedbanks förändringsprocess mot aktivitetsbaserad arbetsplats

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Hultgren; Eskil Sköldkvist; [2019]
    Nyckelord :komplex organisatorisk förändring; ledarskap; chefsnivå; motstånd; transformativt ledarskap; förändringsledarskap;

    Sammanfattning : Tidigare studier har uppmärksammat ledarskapets roll vid förändringar för att överbrygga det motstånd som kan uppstå från individers håll. Ledares specifika roll på olika nivåer i en förändringskontext kvarstår dock att studera. LÄS MER

  5. 5. Köttfri Kommunikation : En studie av den digitala kommunikationen i kampanjen Meat Free Monday

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Cecilia Kalmerlind; Li Hultquist; [2015]
    Nyckelord :hälsokommunikation; köttkonsumtion; Meat Free Monday; miljökommunikation; Paul McCartney; retorik;

    Sammanfattning : Denna studie har genomförts för att undersöka hur Meat Free Mondays kampanj för att minska människors köttkonsumtion representerar och presenterar relevanta frågor om miljö och hälsa i delar av deras externa kommunikation. Syftet har varit att se hur miljö- och hälsofrågorna presenteras och representeras i Meat Free Mondays digitala kommunikation via videoklipp och delar av hemsidan. LÄS MER