Sökning: "kommunikation b"
Visar resultat 6 - 10 av 243 uppsatser innehållade orden kommunikation b.
6. Det vita snuset, wellness och femininiteter : en semiotisk bildanalys av hur wellness och femininiteter framställs och konstrueras för att marknadsföra vitt snus på Velo, ZYN och Loops Instagram-konton
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : B-uppsatsen, Det vita snuset, wellness och femininiteter - En semiotisk bildanalys av hur wellness och femininiteter framställs och konstrueras för att marknadsföra vitt snus på Velo, ZYN och Loops Instagram-konton, är skriven av Hanna Thomasson Dykert och Tilde Strömberg Rye i ämnet Medie- och Kommunikationsvetenskap, vid institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Uppsatsens huvudsakliga syfte är att studera hur företagen Velo, Loop och ZYN använder och representerar femininiteter och wellness, kopplat till sina vita snusprodukter, på Instagram. LÄS MER
7. Att leda under krig i en digital tidsepok : en kvalitativ textanalys av Volodymyr Zelenskyjs självframställning på Instagram
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : B-uppsatsen är författad av Tilda Thorsson och Hanna Dalborg i ämnet medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen kommunikation och medier vid Lunds universitet. Uppsatsens titel är “Att leda under krig i en digital tidsepok”. I en tidsepok av digitala medier krävs ett nytt sorts ledarskap online. LÄS MER
8. Kasta ut chintzen : En diskurshistorisk analys av IKEAs reklam ochnationell förnyelse i Storbritannien på 1990-talet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : Storbritannien präglades på 1990-talet av politiskt och kulturellt nytänkande med New Labour och kulturfenomenet Cool Britannia samtidigt som IKEA försökte etablera sig i landet. Min diskurshistoriska analys undersöker hur IKEAs reklamkampanjer “Chuck out your chintz” och “Stop being so English” anpassades till framväxande föreställningar om ett nytt Storbritannien. LÄS MER
9. The Rebellion Power of the F-word in Modern Songs : A Corpus-Based Discourse Analysis
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Abstract: In this thesis, the general use and specific instances of F-words in modern music lyrics have been studied based on the corpora extracted from songs in Billboard year-end charts from 2013 to 2022, which represented the most popular songs in English-speaking countries. By screening the actual meaning and contexts of those F-words in the lyrics, I extracted those special instances in which F-words were used to express rebellious feelings to challenge social norms and fight against authority powers. LÄS MER
10. Sociala möten i en rumslig miljö för studenter : En studie om hur en fysisk mötesplats kan främja en god social gemenskap på campus
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The study is thesis is the information design program with a spatial design focus. The study investigates which spatial elements can promote social community with other students at a university.The thesis has been using methods such as physical site analysis, semi-structured interviews, workshops and A/B Testing. LÄS MER