Sökning: "kommunikation b"

Visar resultat 6 - 10 av 243 uppsatser innehållade orden kommunikation b.

  1. 6. Det vita snuset, wellness och femininiteter : en semiotisk bildanalys av hur wellness och femininiteter framställs och konstrueras för att marknadsföra vitt snus på Velo, ZYN och Loops Instagram-konton

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Tilde Strömberg Rye; Hanna Thomasson Dykert; [2023]
    Nyckelord :Wellness; Instagram; vitt snus; femininitet; postfeminism; Social Sciences;

    Sammanfattning : B-uppsatsen, Det vita snuset, wellness och femininiteter - En semiotisk bildanalys av hur wellness och femininiteter framställs och konstrueras för att marknadsföra vitt snus på Velo, ZYN och Loops Instagram-konton, är skriven av Hanna Thomasson Dykert och Tilde Strömberg Rye i ämnet Medie- och Kommunikationsvetenskap, vid institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Uppsatsens huvudsakliga syfte är att studera hur företagen Velo, Loop och ZYN använder och representerar femininiteter och wellness, kopplat till sina vita snusprodukter, på Instagram. LÄS MER

  2. 7. Att leda under krig i en digital tidsepok : en kvalitativ textanalys av Volodymyr Zelenskyjs självframställning på Instagram

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Hanna Dalborg; Tilda Thorsson; [2023]
    Nyckelord :Volodymyr Zelenskyj; Instagram; politiskt ledarskap; politisk retorik; kvalitativ textanalys; Social Sciences;

    Sammanfattning : B-uppsatsen är författad av Tilda Thorsson och Hanna Dalborg i ämnet medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen kommunikation och medier vid Lunds universitet. Uppsatsens titel är “Att leda under krig i en digital tidsepok”. I en tidsepok av digitala medier krävs ett nytt sorts ledarskap online. LÄS MER

  3. 8. Kasta ut chintzen : En diskurshistorisk analys av IKEAs reklam ochnationell förnyelse i Storbritannien på 1990-talet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Nilla Steneholt; [2023]
    Nyckelord :IKEA; New Labour; Cool Britannia; kulturell marknadsföring; ideologi; nationell identitet;

    Sammanfattning : Storbritannien präglades på 1990-talet av politiskt och kulturellt nytänkande med New Labour och kulturfenomenet Cool Britannia samtidigt som IKEA försökte etablera sig i landet. Min diskurshistoriska analys undersöker hur IKEAs reklamkampanjer “Chuck out your chintz” och “Stop being so English” anpassades till framväxande föreställningar om ett nytt Storbritannien. LÄS MER

  4. 9. The Rebellion Power of the F-word in Modern Songs : A Corpus-Based Discourse Analysis

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Yulong Chen; [2023]
    Nyckelord :F-word; rebellion power; modern songs; corpus linguistic analysis;

    Sammanfattning : Abstract: In this thesis, the general use and specific instances of F-words in modern music lyrics have been studied based on the corpora extracted from songs in Billboard year-end charts from 2013 to 2022, which represented the most popular songs in English-speaking countries. By screening the actual meaning and contexts of those F-words in the lyrics, I extracted those special instances in which F-words were used to express rebellious feelings to challenge social norms and fight against authority powers. LÄS MER

  5. 10. Sociala möten i en rumslig miljö för studenter : En studie om hur en fysisk mötesplats kan främja en god social gemenskap på campus

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Molly Stinesen Ekholm; [2023]
    Nyckelord :Social context; physical meeting places; union hall; activities; communication; accessibility; spatiality.; Sociala sammanhang; fysiska mötesplatser; kårhus; aktiviteter; kommunikation; tillgänglighet; rumsligheter.;

    Sammanfattning : The study is thesis is the information design program with a spatial design focus. The study investigates which spatial elements can promote social community with other students at a university.The thesis has been using methods such as physical site analysis, semi-structured interviews, workshops and A/B Testing. LÄS MER