Sökning: "kommunikation c-uppsats"

Visar resultat 21 - 25 av 105 uppsatser innehållade orden kommunikation c-uppsats.

  1. 21. Maktdistansstjärnan : - En studie om hur kulturell maktdistans påverkar affärsrelationen mellan japanska och multinationella företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Nyström; Therese Elofsson; [2015]
    Nyckelord :Maktdistans; Japan; Kultur; Affärsrelation; Kommunikation;

    Sammanfattning : ABSTRACT   Title: the Power distance star – A study on how cultural power distance affects the business relation between Japanese and multinational companies Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Therese Elofsson and Anna Nyström Supervisor: Jens Eklinder Frick and Jonas Molin Date: 2015 - January Aim: The purpose of this study is to compile available research regarding the cultural aspect power distance, as it is being displayed and handled in business-relations between Japanese and multicultural business contacts. The culture in Japan differs from the culture in the western world and several companies testify that the Japanese market is difficult to act and expand upon. LÄS MER

  2. 22. Verksamhetsstyrning med datoriserade IT-verktyg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Helena Falck Brismark; Marlene Gadestedt; [2015]
    Nyckelord :IT tools; Work planning; Communication; Time Management; IT-verktyg; Arbetsplanering; Kommunikation; Tidsplanering;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Verksamhetsstyrning med datoriserade IT-verktyg Författare: Helena Falck Brismark och Marlene Gadestedt Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Handledare: Stig Sörling och Tomas Källquist Datum: januari 2015 Syfte: Syftet med den här studien är att belysa fördelar och nackdelar med IT-baserade verktyg vid styrning och planering av daglig verksamhet i offentlig sektor. Metod: Denna studie har ett hermeneutiskt perspektiv som utgångspunkt. LÄS MER

  3. 23. ”Man skulle ju aldrig lägga upp en ful bild på sig själv liksom.” En kvalitativ studie om unga kvinnors uppfattningar om och erfarenheter av utseendefokus på Instagram – med inriktning på deras självbild

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ronja Rieman; [2014-08-22]
    Nyckelord :unga kvinnor; utseendefokus; självbild; välbefinnande; ideal; skönhet; identitet; självpresentation; sociala medier; instagram; stress;

    Sammanfattning : Titel: ”Man skulle ju aldrig lägga upp en ful bild på sig själv liksom”. Författare: Ronja Rieman Kurs: C-uppsats inom medie- och kommunikationsvetenskap Termin: Vårtermin 2014 Handledare: Malin Sveningsson Antal ord: 23.553 ord inklusive bilagor (19. LÄS MER

  4. 24. Internt Kunskapsutbyte : Internt kunskapsutbyte inom internationella fastighetsmäklarföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Josefin Löflund Wikström; Sara Wennertorp; [2014]
    Nyckelord :Kunskap; Kunskapsutbyte; Kunskapshantering; Expansion; Internationell Expansion; Internationella Företag; Intern Kommunikation;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Internt kunskapsutbyte – Internt kunskapsutbyte inom internationella fastighetsmäklarföretag Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Josefin Löflund-Wikström & Sara Wennertorp Handledare: Pär Vilhelmson, Maria F. Malama och Ernst Hollander Datum: 2014-06 Syfte: Syftet med vårt arbete är att undersöka hur svenska tjänstebaserade företag på en internationell marknad skapar internt kunskapsutbyte mellan huvudkontor och lokalkontor. LÄS MER

  5. 25. Debuterande fastighetsmäklares socialiseringsprocess och dess etiska prägel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Philip Strådal; Maria Hall; [2014]
    Nyckelord :socialiseringsprocess; fastighetsmäklare; etik; sälj; säljande organisationer;

    Sammanfattning : Titel: Debuterande fastighetsmäklares socialiseringsprocess och dess etiska prägel Nivå: C-uppsats i företagsekonomi Författare: Maria Hall & Philip Strådal Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2014 – maj Syfte: Intresset väcktes ur uppfattningen om fastighetsmäklares generellt låga förtroende bland allmänheten samt deras rapporterade etiska snedsteg i media. Syftet med uppsatsen är att undersöka hur den organisatoriska socialiseringsprocessen av debuterande fastighetsmäklare präglas av etiska aspekter med avsikt att främja framtida etiska ageranden. LÄS MER