Sökning: "kommunikation dåtid"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden kommunikation dåtid.

  1. 1. Help! My mother wants to follow me on Instagram! : Which strategies do young adults in Sweden use, when facing context and time collapse.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Malou Andersson; Emma Heed; [2023]
    Nyckelord :: Context Collapse; Time Collapse; Social Media; Self-presentation; Privacy; Kontext kollaps; Tids Kollaps; Sociala Medier; Självpresentation; Integritet;

    Sammanfattning : Young adults spend a lot of their time on social media where they share their lives with friends, family, colleagues, acquaintances, ect. Wesch (2009) explains that things posted on social media such as YouTube can be viewed by anybody, everybody, and nobody, anywhere in the world all at once. LÄS MER

  2. 2. FaR from over : En intervjustudie om olika regioners arbete med Fysisk aktivitet på Recept

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för folkhälso- och idrottsvetenskap

    Författare :Tomas Burvall; Kim Jonas Tjernberg; [2022]
    Nyckelord :Subventioner; folkhälsa; levnadsvanor; aktivitetsarrangörer; Fysisk aktivitet på recept;

    Sammanfattning : Fysisk aktivitet är ett av det vedertagna sätt till att främja hälsa inom sjukvården i dagens Sverige och rekommenderas främst till patienter med olika diagnoser såsom diabetes typ 2, övervikt och fetma. Fysisk aktivitet på recept, FaR, är ett verktyg framtaget som ett behandlingsalternativ för att minska ohälsa och förskrivningen av farmaceutiska preparat. LÄS MER

  3. 3. I reklamens värld : En semiotisk analys om hur manligt, kvinnligt och könsstereotyper framställs i två parfymreklamfilmer från varumärket Dior.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Frida Sundström; Josefin Markeling; [2022]
    Nyckelord :Media; kommunikation; genus; reklam; stereotyper; kön; semiotik;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka och analysera två valda reklamfilmer för parfym av Dior för att se hur de konstruerar könsstereotyper. De frågor vi förhåller oss till är hur manligt och kvinnligt framställs i reklamfilmerna samt vilken form av könsstereotyper som framträder. LÄS MER

  4. 4. Kompetens och chefer : En kvantitativ studie om chefer, deras kompetenser och kompetensbehov

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Elise Nilsson; [2019]
    Nyckelord :chef; kompetens; kompetensutveckling; social kompetens; ledarskapskompetens; inspirerande kompetens;

    Sammanfattning : Studien som genomförts är en kvantitativ studie med syftet att undersöka hur chefer ser på sin kompetens och kompetensutveckling. I den tidigare forskningen presenteras forskning som berör de tre kompetenserna som är centrala i enkäten, social, ledarskaps- och inspirerande kompetens. LÄS MER

  5. 5. Nostalgi : En socialantropologisk studie om platser och föremål som aktiverar och bevarar personliga och kollektiva minnen

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Linda Halvarsson; [2019]
    Nyckelord :Gamla Linköping; Nostalgia; Memory; Reconstruction; Contemporary Archeology.; Gamla Linköping; Nostalgi; Minne; Rekonstruktion; Samtidsarkeologi.;

    Sammanfattning : Studien undersöker den fysiska platsen Gamla Linköping där staden Linköping rekonstruerar och bevarar sin kollektiva historia genom de byggnader och de personliga minnen och berättelser som idag tillsammans utgör ett levande museum. Hus och byggnader har flyttats från sina ursprungliga platser runt om i staden och vissa har fått en helt ny funktion i Gamla Linköping. LÄS MER