Sökning: "kommunikation evolution"

Visar resultat 1 - 5 av 141 uppsatser innehållade orden kommunikation evolution.

  1. 1. LE OCH VINKA POLITIKER! En kvantitativ innehållsanalys av svenska EUparlamentarikers självpresentation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Frida Reis; [2024-03-04]
    Nyckelord :Social Media; Instagram; Political Communication; Selfpresentation; Political Personalization; Gender;

    Sammanfattning : The evolution of social media has changed the way people communicate, among other things the political communication. On social media political actors can communicate directly to their audience and circumvent the traditional media, and it is also platforms that have a more personal focus. LÄS MER

  2. 2. En vågskål mellan anpassning och intrång. En kvalitativ studie om hur generation Z uppfattar sin integritet vid riktad reklam online.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Stina Stensson; [2024-03-01]
    Nyckelord :Generation Z; Integritet; Riktad reklam; Online;

    Sammanfattning : In today's society, the internet is an integral part of people's everyday lives, where every digital interaction creates a unique imprint. Through our online activities, we are carefully tracked and analyzed by various actors, primarily companies, who strive to create advertising that reaches us in our digital habitat. LÄS MER

  3. 3. Push it to the limit

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anna Bengtsson; Sixten Ahlqvist Larsson; Jacob Ohlsén; [2024-02-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Today, push notifications are arguably an essential part of regular people’s daily news consumption. This could not have been said only a few years ago – the evolution has taken place under a short period of time, and will most likely continue in the future. LÄS MER

  4. 4. ”VARFÖR SKA JAG STIRRA MIG BLIND PÅ EN KROPPSDEL NÄR JAG HAR EN KROPP SOM FUNGERAR?”. En kvalitativ fokusgruppstudie om kvinnor ur olika generationers åsikter och tankar kring skönhetsideal, baserat på medieutbudet under uppväxten.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofie Lindén; [2023-10-03]
    Nyckelord :Skönhet; skönhetsideal; kvinnor; mediegenerationer; medier;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this essay is to examine women’s perceptions from different generations linked to beauty ideals and the media selection during their childhood. To achieve the purpose of this study, three questions have been formulated to gain a deeper understanding on the subject. LÄS MER

  5. 5. Hanoi's Roving Street Vendors : Navigating Cultural and Urban Transformations in the Digital Age

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Phuong Luong; [2023]
    Nyckelord :mobile vendor; resistance; urban space; digital age; digitalisation;

    Sammanfattning : The paper emphasizes the resilience and transformative nature of Vietnam's street vending culture in the face of social change. In Vietnam, street vendors operate within a network of cooperation, interdependence, and communal support, forming a new economic system that exemplifies the emergence of a distinctive culture. LÄS MER