Sökning: "kommunikation hjälporganisationer"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden kommunikation hjälporganisationer.

  1. 1. Storytelling hos hjälporganisationer : en växande bransch

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Jonasson; Carolina Levinsson; [2020]
    Nyckelord :storytelling; stories; second hand; charity; brand meaning; storytelling; berättelser; second hand; välgörenhet; varumärkesbetydelse;

    Sammanfattning : Det finns i dagens samhälle en uppåtgående trend när det kommer till att ta socialt ansvar – hos såväl privatpersoner som organisationer. Att agera hållbart är sålunda ett omtalat ämne som debatteras nu mer än någonsin tidigare. Ett sätt att agera hållbart är att konsumera second hand. LÄS MER

  2. 2. London till Aleppo på sekunder. En visuell analys av retoriken i Rädda Barnens kampanjfilm Most Shocking Second A Day

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Lovisa Zacrison; [2019]
    Nyckelord :visual communication; visuell kommunikation; visuell retorik; visual rhetoric; patos; digital storytelling;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar att undersöka hur, i digital storytelling, visuell retorik används för att förmedla känslor och skapa empati i hjälporganisationskampanjer. Uppsatsen är en fallstudie där Rädda Barnens virala kampanjfilm Most Shocking Second a Day från 2014 analyseras. LÄS MER

  3. 3. Att lära en man att fiska : En kartläggning av hjälporganisationers projektstruktur

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Erica Kvist; Eva Johansson; [2017]
    Nyckelord :Non-profit organizations; NGO; NPO; project management; project management tools; South Africa; The Church of Sweden; Ideella organisationer; NGO; NPO; hjälporganisationer; projektledning; projektledande kunskapsområden; Sydafrika; Svenska kyrkan;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att kartlägga två projekt inom två hjälporganisationer: Xola Educare i Contribution To Opportunities och Digniti Omnia i Svenska kyrkan. Studien visar hur projekten behandlar fem utvalda projektledande kunskapsområden: projektmål, intressenter, krav, tider och kommunikation. LÄS MER

  4. 4. "Red Cross-Listen In!" : A case study of how beneficiary communication and accountability contribute to reaching and measuring results

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Nina Paulsen Harling; [2015]
    Nyckelord :Results based management; beneficiary communication; accountability to beneficiaries; social media; mutuality; innovation; Red Cross and Red Crescent Movement; disaster and conflict operations; humanitarian aid; community engagement; beneficiary engagement.; Resultatbaserad förvaltning; kommunikation; dialog med förmånstagare; ansvarighet gentemot förmånstagare; sociala medier; innovation; rödakorsrörelsen; Röda korset; katastrof- och konfliktinsatser; humanitärt bistånd.;

    Sammanfattning : While aiming to reach results (such as improved health status) humanitarian workers in aid organizations such as Red Cross and Red Crescent Movement (RCRCM)[1], make use of outcomes in related global forums, standards and networks. Common concepts discussed related to humanitarian action are the following ones: effectiveness, local ownership and mutual accountability. LÄS MER

  5. 5. Missing People - En studie av organisationers kommunikation via sociala medier

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Mattias Torstensson; Amanda Sandström; [2013]
    Nyckelord :intern; kommunikation; hjälporganisationer; sociala medier; organisationer; extern; Missing people; Science General;

    Sammanfattning : Detta är en B-uppsats skriven av Mattias Torstensson och Amanda Sandström. Uppsatsen är skriven i ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kommunikation och medier på Lunds universitet. Uppsatsens titel är ”Missing People – En studie av organisationers kommunikation via sociala medier”. LÄS MER