Sökning: "kommunikation i framtiden sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden kommunikation i framtiden sociala medier.

  1. 1. Karlstad växer, men hur och var? : Exploateringsmönster i bostadssektorn i en större svensk stad

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Gustav Didong; Ludvig Hansson; [2023]
    Nyckelord :Development patterns; detailed planning; comprehensive planning; densification; expansion; double land allocation; local actors; Exploateringsmönster; detaljplanering; översiktsplanering; förtätning; expansion; dubbel markanvisning; lokala aktörer;

    Sammanfattning : This thesis will focus on a major Swedish city, Karlstad. The study uses a combined method consisting of a content analysis and semi-structured interviews. The qualitative content analysis is based on categorizing ongoing detailed plans for housing development in Karlstad. LÄS MER

  2. 2. Sociala medier i fritidshemmet. Lyssna på eleverna och förbered dem för framtiden!

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Marcus Sjöstedt; Salem Jawhar; [2022-03-17]
    Nyckelord :Fritidshem; ; Personal; Sociala medier;

    Sammanfattning : Denna kvantitativa studie åskådliggör bristen på undervisning kring säkert användande av sociala medier i fritidshemmet i en tid då elevers intresse för sociala medier växer varje dag. Syftet med studien är att undersöka personalen på fritidshemmens kunskaper om sociala medier och uppfattningar om att undervisa kring det. LÄS MER

  3. 3. Health Communication on TikTok : A Qualitative Study of Credibility on A Humorous Platform

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Isabelle Lid Rosenholm; [2022]
    Nyckelord :health communication; TikTok; credibility; humour; covid-19; pandemic; hälsokommunikation; TikTok; trovärdighet; humor; covid-19; pandemi;

    Sammanfattning : The video-sharing platform TikTok has gained popularity over the last few years. During the recent Covid-19 pandemic, TikTok was implemented in health communication strategies to target a younger audience. The platform's humorous and entertaining jargon is somewhat contradictory to the intentions of health communication. LÄS MER

  4. 4. Sociala Medier i Rebrandingprocessen : Hur företag inkluderar externa intressenter i rebrandingprocessen med hjälp av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Gaston Christiansson; Oscar Enqvist; [2022]
    Nyckelord :Rebrand; Communication; Social Media; Stakeholders; Rebrand; Kommunikation; Sociala Medier; Intressenter;

    Sammanfattning : Rebranding är en process som allt fler företag har genomgått eller kommer att genomgå. Rebranding innebär en förändring av det befintliga varumärket och kan göras på flera olika sätt. Samtidigt växer sig sociala medier in alltmer i vardagen bland företagens externa intressenter. LÄS MER

  5. 5. Är självkörande bussar framtiden? : En studie av självkörande bussars medverkan till hållbar mobilitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Rickard Andersson; Victor Johansson; [2022]
    Nyckelord :Självkörande fordon; mobilitet; hållbar utveckling; självkörande bussar; kollektivtrafik;

    Sammanfattning : Många anser att framtiden för mobilitet är självkörande fordon och det finns många företagsom arbetar med detta. Ett självkörande fordon innebär att fordonet inte kräver en förare ochatt systemet sköter alla aspekter av körningen. LÄS MER