Sökning: "kommunikation i handeln"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden kommunikation i handeln.

  1. 1. Föränderligt konsumentbeteende - köpcenter bästa vän eller värsta fiende? En flerfallstudie av köpcenter i västra Sverige

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Hansson; Hanna Gustafsson; [2023-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Handeln har alltid varit en viktig aspekt av människans liv och vad som har fått handelsplatser att förändras är den dynamiska omvärlden. Vidare präglas den dynamiska omvärlden som handeln befinner sig i av ett föränderligt konsumentbeteende. LÄS MER

  2. 2. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frida Holm; Jenny Lilja; Moa Ekström; [2023]
    Nyckelord :Return process; Return policies; e-commerce; communication; customer journey; profitability; purchase process; Returprocessen; returhantering; returpolicy; e-handel; kommunikation; kundresan; lönsamhet; köpprocess;

    Sammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER

  3. 3. Centrum är död! Länge leve centrum! : En jämförelsestudie av synen kring parkering och framkomlighet till centrum mellan Karlstads kommun och Karlstads invånare.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Klara Ståhl; [2023]
    Nyckelord :Parkering; framkomlighet; tillgänglighet; centrumhandel;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka Karlstads kommuns arbete kring parkering i centrum och hur tillgängligheten till parkering kan påverka handeln i centrum. Därefter undersöktes Karlstads invånares perspektiv på framkomlighet med bil och tillgänglighet av parkering. LÄS MER

  4. 4. Framtidens e-handel och hur den kan förbättras

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Henrik Persson; [2023]
    Nyckelord :Online shopping; Environmental impact; Underpacking; Sustainable behavior; Design for sustainability; Ceschin and Gaziulusoy; Speculative design; Literature study; Polarity mapping; Generative; idea generation; Reusable packaging; Concept; development; New approach; Positive change; Reduction of online shopping;

    Sammanfattning : E-handel är ett problem för miljön som ständigt ökar samtidigt som det öppnar upp för nya svårigheter. Det störst växande problemet är hur enkelt det är att handla online. Detta leder till andra konsekvenser, såsom underpackning. LÄS MER

  5. 5. Lokal affärsutveckling : En kvalitativ studie kring småföretags drivkrafter till att införa e-handel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Björkqvist; Johanna Nirondoke; [2022]
    Nyckelord :E-handel; digital kommunikation; affärsmodeller; digital transformation;

    Sammanfattning : I takt med den snabbt växande digitaliseringen har de digitala förändringarna lett till att e-handeln växt kraftigt. På sikt har den tagit över alltmer och fler konsumenter väljer idag att handla online. Detta har lett till att fler företag har behövt se över sin affärsmodell och anpassa sig efter digitaliseringen. LÄS MER