Sökning: "kommunikation i kedja"

Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade orden kommunikation i kedja.

  1. 11. Effektivisering av orderläggningen för inkommande order

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Pernilla Petterson; Ida Karlsson; [2016]
    Nyckelord :Effektivisering; förbättringsarbete; outsourcing; automatisering; kundrelationer;

    Sammanfattning : Detta examensarbete har genomförts i syfte att analysera hur en orderläggningsprocess för inkommande order kan effektiviseras. För att kunna jämföra teori med verklighet har företaget Boxon Systems AB i Borås orderläggningsprocess studerats. LÄS MER

  2. 12. Apotekskedjornas visuella kommunikation : En jämförande studie av butiksmiljöer och dess kommersiella attribut

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Emma Bertilsson; [2016]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; kommersiella attribut; apotek; butiksmiljö;

    Sammanfattning : Denna uppsats rör de fyra största svenska apotekskedjorna och dess visuella kommunikation samt användning av kommersiella attribut. Med visuell kommunikation menas här det budskap som sänds ut till kunden genom butiksutformningen och som kunden kan uppfatta med sina sinnen, exempelvis färgval, exponerade produkter och personalens bemötande. LÄS MER

  3. 13. Demokratiarbetet med de yngsta barnen i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Malin Lindahl; [2014]
    Nyckelord :Demokrati; kommunikation; de yngsta barnen; pedagoger; förskola;

    Sammanfattning : För att söka ge en tydligare bild av vilka variabler som, utifrån pedagogernas uppfattningar, kan utgöra förutsättningar för arbetet med demokrati och värdefrågor med de yngsta barnen i förskolan analyseras resultatet som grundar sig på pedagogers utsagor. Syftet med arbetet är att åskådliggöra på vilket sätt pedagoger förhåller sig till och implementerar demokratiuppdraget i arbetet med de yngsta barnen i förskolan. LÄS MER

  4. 14. Spridning av innovationer på en konkurrensutsatt marknad

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Erik Wetterberg; [2014]
    Nyckelord :kommunikation; mellanstruken panel; byggvaruhus; diffusion of innovation; competitive landscape; co-opetition; dominant logic;

    Sammanfattning : Skogsindustrin har de senaste decennierna ökat anslag och ansträngningar för att utveckla nya och mer högförädlade produktsegment för att motverka trenden att substitut tar marknadsandelar från träprodukter. Innovation, marknadsföring och kundrelationer är traditionellt områden som skogsbranschen har åsidosatt då ansträngningar och kapital investerats på processutveckling. LÄS MER

  5. 15. Kapitalkrav & Konflikthantering : Svenska bankers hantering av intressekonflikter som uppkommit ur det ökade kapitalkravet

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Per Ångström; Fredrik Hansson; [2013]
    Nyckelord :Banker; Reglering; Kapitalkrav; Intressenter; Intressekonflikt; Institutionell teori; Konflikthantering; Riskhantering; Kommunikation;

    Sammanfattning : På grund av bankernas roll i 2008 års finanskris har förtroendet för banker sjunkit världen över. För att stabilisera situationen så har den internationella bankregleringsorganisationen, Baselkommittén, börjat arbeta fram regler för bankerna att förhålla sig till. Däribland ett högre kapitalkrav. LÄS MER