Sökning: "kommunikation i kedja"
Visar resultat 16 - 20 av 26 uppsatser innehållade orden kommunikation i kedja.
16. Hur anpassas stimuli i butiksatmosfären i en stor och i en liten butik inom samma kedja?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Inom ett företag är det viktigt att ha en enhetlig kommunikation utåt mot kunder. Butiksatmosfären är en del av butikskedjans helhet, vilken påverkar hur kunderna upplever butikerna. Då butikskedjorna får anpassa sina butiker efter ytan, påverkas även den enhetliga kommunikationen som butikskedjan sänder ut. LÄS MER
17. Ett parti i marknadsföring : Strategier på en föränderlig spelplan
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : På modemarknaden råder idag en stor konkurrens och det blir allt svårare att differentiera sitt företag. Ett ökat mediebrus distraherar kontinuerligt det budskap företaget vill sända ut till kundgruppen. Idag tvingas företagen ta ett allt större socialt ansvar främst av kommersiella skäl. LÄS MER
18. Utveckling av en parser för integrering av verktyg för testning och kravhantering
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Det här är ett högskoleingenjörs-examensarbete som har utförts på Enea/Xdin. Arbetet kan ses som en förstudie och syftar till att beskriva hur olika utvecklingsverktyg kan integreras med varandra. Eftersom verktygsintegration förenklar användandet av verktygskedjor är detta ett aktuellt och intressant ämne för dagens utvecklare. LÄS MER
19. Balanced Scorecard för kollektivtrafik
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att belysa vilka förutsättningar som krävs för att upprätta ett underlag till styrningsbeslut i form av ett Balanced Scorecard. Avsikten är även att hjälpa trafikbolag att skapa en ökad förståelse för Balanced Scorecard och därigenom uppmärksamma viktiga faktorer för att nå framgång med konceptet. LÄS MER
20. Används säljmiljön som marknadsföringsinstrument i butik : Observationer och intervjuer i två möbelbutiker
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Eftersom människor idag inte bara gör sina val av butik utefter pris och/eller sortiment utan också efter vilka mervärden och upplevelser en butik ger, så är det viktigt att butiker arbetar med att vara attraktiva i sin interiöra säljmiljö för att kunden ska välja just den butiken och inte någon annan. Det är viktigt att ge dem inspiration som förhoppningsvis leder till köp, och som skapar en vilja till att komma tillbaka. LÄS MER