Sökning: "kommunikation i offentlig organisation"
Visar resultat 1 - 5 av 107 uppsatser innehållade orden kommunikation i offentlig organisation.
1. Att leda både här och där : Chefers hantering av paradoxer i det hybrida arbetslivet
Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Distansarbetet under COVID-19-pandemin påskyndade den digitala transformeringen av arbetslivet och förskjutningen mot ökat hybridarbete. När arbete på heltid på ett fysiskt kontor utmanas som norm kan yteffektiviserande och flexibla kontorslösningar, t.ex. aktivitetsbaserat arbetssätt, bli mer attraktiva för arbetsgivare. LÄS MER
2. Måste vi använda det här? : Acceptans av obligatorisk digitalisering inom den offentliga sektorn
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : A rapidly growing number of employees within the public sector are subject to mandatory digitalisation where they are expected to accept and adopt new technological solutions.This thesis uses a qualitative approach to examine which factors influence the acceptance of new mandatory technology with employees in the public sector. LÄS MER
3. Sambandet mellan Work-Life Balance och arbetsrelaterad kontroll : En kvantitativ enkätstudie i en offentlig sektor
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka sambandet mellan arbetsrelaterad kontroll och Work-Life Balance, samt huruvida upplevelsen av Work-Life Balance skiljer sig mellan kön, ålder och utbildningsnivå. Studien var kvantitativ med deduktiv ansats. LÄS MER
4. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER
5. Strategiprocessen : En fallstudie på Region Kronoberg
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka och analysera genomförandet av strategier i en politiskt styrd organisation inom den offentliga sektorn. Genom att fokusera på de tre olika faserna i strategiprocessen - planering och formulering, implementering och uppföljning - syftar uppsatsen till att identifiera möjligheter och begränsningar som påverkar organisationens strategiska arbete och ge en djupare förståelse för hur dessa processer tillämpas inom den offentliga sektorn. LÄS MER