Sökning: "kommunikation i offentlig verksamhet"

Visar resultat 1 - 5 av 103 uppsatser innehållade orden kommunikation i offentlig verksamhet.

  1. 1. Vad ligger bakom genomförandegraden? : En kvalitativ fallstudie på Västerås stads genomförandegrad av investeringar

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Rebecca Iklymova; Elin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Investment process; degree of implementation; Investments in the public sector; Municipal investments; Social benefit; Needs and priorities; Investeringsprocessen; Genomförandegrad; Investeringar i offentlig verksamhet; Kommunala investeringar; Samhällsnytta; Behov och prioriteringar;

    Sammanfattning : Inledning: Investeringsprocessen i kommuner är ett komplext system uppbyggt av olika åsikter och målbilder. Tidigare studier visar mycket kring just denna svårhanterliga och oförutsägbara process. LÄS MER

  2. 2. Påverkande faktorer vid upphandling av digitala Informationssystem inom offentligsektor

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Mats Falkeman; [2023]
    Nyckelord :public procurement; digital collaboration platform; remote work; sociomateriality; IT artifact.; offentlig upphandling; digital samarbetsplattform; distansarbete; sociomaterialitet; IT‐artefakt;

    Sammanfattning : Before the pandemic, many public sectors were heavily dependent on American cloud services. When the pandemic broke out, remote work became a necessity, making existing communication systems like Skype, email, and file sharing crucial to support this transition. LÄS MER

  3. 3. Hybridarbete är här för att stanna : En kvalitativ studie om chefers attityd till det ”nya normala” hybridarbetet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jonna Ernestam; Bano Mohammad; [2023]
    Nyckelord :Hybridarbete; “nya normala”; chefer; attityder; krav; kontroll; stöd.;

    Sammanfattning : Under senare år har vi övergått från ett traditionellt kontorsarbete till att delvis, eller mestadels, arbeta hemifrån. De flesta av våra hem har varit och är fortfarande en del av vår arbetsplats. Det nya arbetssättet betonas som det “nya, normala” hybridarbetet. LÄS MER

  4. 4. Kultur av ständiga förbättringar : inom en offentlig verksamhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Susanna Fredriksson; [2023]
    Nyckelord :benchmarking; continuous improvements; cornerstone model of total quality management; improvements; organizational culture; processes; public sector; quality technology; total quality management; work procedure; arbetssätt; benchmarking; förbättringsarbeten; hörnstensmodellen; kvalitetsteknik; offensiv kvalitetsutveckling; offentlig myndighet; organisationskultur; processer; ständiga förbättringar;

    Sammanfattning : The lack of a culture of continuous improvement means that organizations risk losing efficiency, cutting back on financial savings and becoming a less attractive employer. Creating a culture of continuous improvement is thus important. Trafik och samhälle in the Uppsala region wants to build an established culture of continuous improvement. LÄS MER

  5. 5. Tid och Kvalitet : En studie om vilka konsekvenser som uppstår vid styrning av tid och kvalitet samt hur medarbetare inom Skatteverket hanterar dessa

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Julia Jonsson; Sandra Petersen; [2023]
    Nyckelord :Time; Quality; Employees; Consequences; Tensions; Management; Public sector; The Swedish Tax Agency; Tid; Kvalitet; Medarbetare; Konsekvenser; Spänningar; Hantering; Offentlig sektor; Skatteverket;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under de senaste åren har det rapporterats brister om tid och kvalitet inom Skatteverkets verksamhet. Styrning av tid och kvalitet inom den offentliga sektorn är däremot ett forskningsområde som tidigare inte studerats i termer av vad styrning av tid och kvalitet kan medföra för konsekvenser för medarbetare, huruvida styrning av tid och kvalitet kan vara i spänning samt hur medarbetare hanterar styrning av tid och kvalitet. LÄS MER