Sökning: "kommunikation inom styrning"
Visar resultat 6 - 10 av 222 uppsatser innehållade orden kommunikation inom styrning.
6. Hur tas kultur, humankapital och strategi i beaktning vid lyckade företagsförvärv? : En studie på företag verksamma inom IT-konsultbranschen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företagsförvärv är en vanligt förekommande tillväxtstrategi och 2021 var ett rekordår sett till antal genomförda företagsförvärv i världen. Samtidigt är det endast mellan 10-30% av alla genomförda förvärv som lyckas. LÄS MER
7. Digital projektportföljstyrning som ledningssystem för beställare i byggbranschen : Utmaningar, användning och möjliga förbättringar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : Detta examensarbete undersöker användningen av projektportföljstyrning (PPM) som ett ledningssystem för beställare inom byggbranschen. Utmaningarna inom branschen, såsomeffektivitet, hållbarhet, informationsutbyte och standardisering, diskuteras i ljuset av hur PPM kanbidra till att möta dessa utmaningar. LÄS MER
8. Organisationers fina men otydliga språk : Användandet av buzzwords i en HR-kontext
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Det är inte svårt att hitta ord och fraser med oklar eller otydlig innebörd i organisationers strategiska processer. Dessa kan påverka hur ledarskapet uppfattas, hur beslut tas och hur processer implementeras. HR har möjlighet att påverka relationen mellan medarbetare och chefer men HR’s språk är idag outforskat. LÄS MER
9. Specialpedagogens samverkansuppdrag på en habiliteringsmottagning : - En lotsande hand eller en snigel i ögat?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie var att få en fördjupad förståelse för det specialpedagogiska uppdraget inom Barn-och ungdomshabiliteringen med fokus på förutsättningar för samverkan. För att beskriva och analysera hur specialpedagoger inom Barn- och ungdomshabiliteringen ser på samverkan, dels i sitt tvärprofessionella team, dels med andra utomstående verksamheter söktes svar på följande frågeställningar: ● Hur beskriver specialpedagoger inom habiliteringsverksamheten sitt uppdrag? ● Hur uppfattar specialpedagogerna sin funktion i det tvärprofessionella teamet? ● Hur beskrivs möjligheter samt hinder till samverkan med andra professioner och aktörer? Metod: En kvalitativ forskningsdesign användes och 6 informanter, utbildade specialpedagoger samtliga yrkesverksamma på en habiliteringsmottagning, deltog i semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
10. Vilken plats har deliberativ demokrati i förskolan för de yngsta barnen?
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskapSammanfattning : I denna vetenskapligaessä undersöker jag hur förskolan arbetar med deliberativ demokrati, dvs i vilken utsträckning barnen har möjlighet att diskutera och debattera frågor för att sedan kunna påverka gemensamma beslut på ett inkluderande sätt. Jag har främst fokus på de barn med begränsat eller obefintligt talspråk, där jag ställer mig frågande till om deliberativ demokratiform är möjlig. LÄS MER