Sökning: "kommunikation ironi"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden kommunikation ironi.
1. girlhood. : TikTok-trenden “girlhood” som ett uttryck för en ny form av digital feminism?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Denna studie undersöker digital feminism med utgångspunkt i TikTok-trenden “girlhood”. Studiens syfte är att belysa hur tjejer och unga kvinnor genom deltagande i trenden gör uttryck för en digital feministisk aktivism. LÄS MER
2. Smaken av rökta musslor : Ironi, smak och postmodernism i samtida visuell kultur
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This paper examines images used to market clothing lines by the affordability-centered Swedish food company Eldorado as well as from the luxury fashion brands Prada and Gucci. Through a qualitative socio-semiotic approach, the images are compared and analyzed in relation to the contemporary societal context of a westernized and postmodern consumer culture. LÄS MER
3. BOOOM! JAAA! MÅÅÅL! : En kvalitativ studie om hur retoriska strategier används av herrishockeyföreningar på Twitter under matcher och hur det påverkar kommunikationen med fansen och andra.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : ”BOOOM!”, ”JAAA”, ”Han gräver in pucken”, ”Hugger på en retur”. Ja, så kan det se ut när du besöker en ishockeyförenings twitterkonto under en match. LÄS MER
4. Reklambildens berättelse om personer med funktionsnedsättning
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att öka kunskapen om hur personer med funktionsnedsättning framställs i reklambilden. Uppsatsen presenterar en kritisk, kvalitativ studie av tre reklambilder där personer med funktionsnedsättning har inkluderats. LÄS MER
5. ”Moderat men inte måttlig. Enligt vänstern är jag en av Apokalypsens ryttare” - En kvalitativ studie om populistisk kommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Under de senaste åren har en ökning skett av populistisk kommunikation, vilket kan ses som en konsekvens av den övergripande medialiseringen av samhället och politiken. Tidigare forskning har främst fokuserat på populismens ideologiska positionering och den politiska eller populistiska aktören i sig och inte på populism som kommunikationsstrategi. LÄS MER