Sökning: "kommunikation jmk"

Visar resultat 1 - 5 av 175 uppsatser innehållade orden kommunikation jmk.

  1. 1. De oberoende förlagens kamp mot giganterna : En kvalitativ intervjustudie om hur vertikal integration påverkar tolv oberoende förlagsexponering och konkurrensstrategier

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Josephine Jubb; Elina Gleisner; [2021]
    Nyckelord :Vertical integration; Pierre Bourdieu s field theory; competition; media group; book market; audiobook applications.; Vertikal integration; Pierre Bourdieus fältteori; konkurrens; mediekoncern; bokmarknad; ljudboksappar.;

    Sammanfattning : Föreliggande studie undersöker hur tolv oberoende förlag upplever att det är att verka i enägarkoncentrerad bokbransch där de konkurrerar mot vertikalt integrerade mediekoncerner.Studiens fokus ligger på hur respondenterna upplever att den vertikala integrationen påverkarderas möjligheter till exponering på olika typer av plattformar, samt på hur detta formar deoberoende förlagens strategier för konkurrens. LÄS MER

  2. 2. Coronakrisen i Sverige : SVT:s krisbevakning av covid-19

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK); Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Hagar Jemal; [2020]
    Nyckelord :Coronakrisen; krisbevakning; covid-19; SVT;

    Sammanfattning : I denna uppsats analyseras SVT:s bevakning av coronakrisen under våren 2020. Syftet med studien är att ta reda på hur stort utrymme coronarelaterade nyheter fick i nyhetssändningarna, samt på vilket sätt SVT rapporterade om krisen. Med hjälp av en kvalitativ innehållsanalys har åtta Rapportsändningar under april 2020 analyserats. LÄS MER

  3. 3. Influencers i politiken : En kvantitativ enkätstudie och en kvalitativ multimodal analys av politisk influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Emmie Karlsson; Alice Dahlgren; [2019]
    Nyckelord :politisk kommunikation; influencer marketing; politisk influencer marketing; deltagarkultur; trovärdighet; transparens; opinion;

    Sammanfattning : Under valåret 2018 har vi kunnat se politikers nära kontakt med influencers på sociala medier. Valrörelsen på Instagram har bestått av influencers och politikers förklädda relationer. En potentiell problematik för de båda aktörernas transparens och trovärdighet. LÄS MER

  4. 4. Insight Cuba : A Reflection Rapport and Three Features Connected to Cuban Economy

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Sara Charlotte Wahlström; [2019]
    Nyckelord :economy; Cuba; informal markets; prostitution; jinterism; bicycles; embargo; slow news journalism; practice theory economic anthropology;

    Sammanfattning : Cuba! The name alone connotes many things for people be it rum & cigarrs, old Chevys & colonial buildings, Hemingway & Daquires, Castro & communism, Salsa & Reaggaton, parties & calm life, blue oceans & white sandy beaches, poverty & oppression.  As a tourist destination Cuba is sold as a country caught up in a time capsule. LÄS MER

  5. 5. Politisk kommunikation under valkampanj på Twitter : En kvantitativ innehållsanalys av Moderaternas och Socialdemokraternas politiska kommunikation på Twitter inför valet 2018.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Daniel Samuelsson; [2019]
    Nyckelord :Kvantitativ innehållsanalys; Twitter; valkampanj; aktivitet; interaktion; ämnen; Socialdemokraterna; Moderaterna;

    Sammanfattning : Den här studien har genom en kvantitativ innehållsanalys tittat närmare på Socialdemokraternas och Moderaternas Twitteranvändning i samband med valkampanjens sista vecka år 2018. Kodschemat har operationaliserats för att undersöka användningen utifrån tre huvudsakliga kategorier. LÄS MER