Sökning: "kommunikation kultur konst"
Visar resultat 16 - 20 av 795 uppsatser innehållade orden kommunikation kultur konst.
16. urStory : A Tool to Connect Generations Through Voice-Recorded Memories and Experiences
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Over the last decades, there has been a decline in the recognition and prevalence of communication and interaction between people of different age groups. This change can be perceived as a loss of value in societies on several different levels while this societal segregation continues to create larger divisions within societies. LÄS MER
17. Unravelling the Motivations and Patterns of Newsletter Readers in Metropolitan Europe
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The rise of email newsletters as a popular means of engaging audiences has transformed the landscape of journalism and news dissemination. Marketers and news organisations alike have recognised the potential of newsletters as an effective way to reach and engage with their audiences. LÄS MER
18. Produktdesign mot ohållbar fimpning : Hur kan produktdesign bidra till ett mer hållbart samhälle genom en wearable som uppmuntrar till goda fimp-praktiker?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Projektet har utforskat hur produktdesign i form av en wearable kan bidra till en hållbar utveckling genom att uppmuntra till ordentligt avfallshantering av fimpar så att de inte hamnar löst i naturen. Studien grundar sig i designteorierna hållbar utveckling, design for sustainable behavior och nudging. LÄS MER
19. I menscykelns spår : Form, funktion och representation i tre mensappar
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This thesis brings period tracking apps into the discourse of menstruation. How we speak of and communicate around periods contribute into building the idea of the menstruation and, by extension, the female body and femaleness. LÄS MER
20. "Mer ett fylleslag än ett landslag med Coca-Cola i flaskorna" : En kritisk diskursanalys av svenska kvällstidningarnas framställning av det svenska damlandslaget i fotboll under VM 2023
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : I denna uppsats analyseras tio stycken artiklar från kvällstidningarna Aftonbladet och Expressen, med syftet att undersöka hur svenska kvällstidningar reproducerar eller utmanar stereotyper i sin rapportering om det svenska damlandslaget under fotbolls-VM i Australien och Nya Zeeland 2023, utifrån genus- och inramningsteorin. Vi använder en kritisk diskursanalys med utgångspunkt i Norman Faircloughs tredimensionella modell. LÄS MER