Sökning: "kommunikation kultur konst"

Visar resultat 16 - 20 av 795 uppsatser innehållade orden kommunikation kultur konst.

  1. 16. urStory : A Tool to Connect Generations Through Voice-Recorded Memories and Experiences

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Ecenur Bacaksizlar; [2023]
    Nyckelord :Intergenerational Connections; Generational Gap; Digital Storytelling; Designing for Cultures; Interaction Design; Ageism;

    Sammanfattning : Over the last decades, there has been a decline in the recognition and prevalence of communication and interaction between people of different age groups. This change can be perceived as a loss of value in societies on several different levels while this societal segregation continues to create larger divisions within societies. LÄS MER

  2. 17. Unravelling the Motivations and Patterns of Newsletter Readers in Metropolitan Europe

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Andrea Enrici; Sean Boyle; [2023]
    Nyckelord :newsletter; news; digital journalism; uses and gratification theory;

    Sammanfattning : The rise of email newsletters as a popular means of engaging audiences has transformed the landscape of journalism and news dissemination. Marketers and news organisations alike have recognised the potential of newsletters as an effective way to reach and engage with their audiences. LÄS MER

  3. 18. Produktdesign mot ohållbar fimpning : Hur kan produktdesign bidra till ett mer hållbart samhälle genom en wearable som uppmuntrar till goda fimp-praktiker?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Tindra Hinderot-Flogin; [2023]
    Nyckelord :product design; design; cigarette butts; littering; sustainability; nudging; design for sustainable behavior; wearable; Produktdesign; design; fimpar; nedskräpning; hållbar utveckling; nudging; wearable;

    Sammanfattning : Projektet har utforskat hur produktdesign i form av en wearable kan bidra till en hållbar utveckling genom att uppmuntra till ordentligt avfallshantering av fimpar så att de inte hamnar löst i naturen. Studien grundar sig i designteorierna hållbar utveckling, design for sustainable behavior och nudging. LÄS MER

  4. 19. I menscykelns spår : Form, funktion och representation i tre mensappar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Astrid H Geijer; [2023]
    Nyckelord :Cycle tracking; Femtech; Menstrual symbolism; Menstruation; Period tracking apps; UX design;

    Sammanfattning : This thesis brings period tracking apps into the discourse of menstruation. How we speak of and communicate around periods contribute into building the idea of the menstruation and, by extension, the female body and femaleness. LÄS MER

  5. 20. "Mer ett fylleslag än ett landslag med Coca-Cola i flaskorna" : En kritisk diskursanalys av svenska kvällstidningarnas framställning av det svenska damlandslaget i fotboll under VM 2023

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Ida Gustafsson; Linn Nilsson; [2023]
    Nyckelord :FIFA Women s World Cup 2023; Football; Evening Newspapers; Swedish Women s National Football Team; Gender; Framing Theory; Stereotypes; Fairclough; Fotbolls-VM 2023; Fotboll; Kvällstidningar; Svenska damlandslaget; Genus; Inramningsteori; Stereotyper; Fairclough;

    Sammanfattning : I denna uppsats analyseras tio stycken artiklar från kvällstidningarna Aftonbladet och Expressen, med syftet att undersöka hur svenska kvällstidningar reproducerar eller utmanar stereotyper i sin rapportering om det svenska damlandslaget under fotbolls-VM i Australien och Nya Zeeland 2023, utifrån genus- och inramningsteorin. Vi använder en kritisk diskursanalys med utgångspunkt i Norman Faircloughs tredimensionella modell. LÄS MER