Sökning: "kommunikation med klienter"

Visar resultat 1 - 5 av 117 uppsatser innehållade orden kommunikation med klienter.

  1. 1. Ett Högre syfte och attraktiv kvalitet i systematiskt kvalitetsarbete : En fallstudie av en kommunal verksamhet som mottagit en kvalitetsutmärkelse

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Gulli Saeidyfar; Johanna Apell; [2023]
    Nyckelord :Attractive quality; committed leadership; higher purpose; employee commitment; continuous improvement; leading change; Total Quality Management TQM ; Attraktiv kvalitet; engagerat ledarskap; högre syfte; medarbetarengagemang; ständiga förbättringar; förändringsledning; offensiv kvalitetsutveckling TQM ;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att medarbetarengagemang är viktigt för att nå framgång i kvalitets- och förbättringsarbete. Vikten av ett högre syfte lyfts som en stark drivkraft för att uppnå förändring och resultat. LÄS MER

  2. 2. Flight dynamics multi-mission software development for optical link planning and execution

    Master-uppsats, KTH/Lättkonstruktioner, marina system, flyg- och rymdteknik, rörelsemekanik

    Författare :Giacomo Dal Toso; [2023]
    Nyckelord :Generic Planning Tool; Visibility Service; Link Support Service; Visibility Windows; Flight Dynamics; Mission Planning;

    Sammanfattning : The Generic Planning Tool (GPT) is a new software package being developed by the Flight Dynamics team at DLR. In an era where laser communications are becoming more and more relevant to data transmission for space missions, the GPT’s purpose is to compute highly accurate visibility windows and provide a wide variety of support information for both satellite-to-ground and inter-satellite links. LÄS MER

  3. 3. Införandet och tillämpningen av CRM i svenska myndigheter : En fenomenografisk studie om hur CRM upplevs av medarbetare på svenska statliga myndigheter

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Luwam Abrha; [2023]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; New Public Management; Efficiency; Communication; Organizational change; Isomorphism.; Customer Relationship Management; New Public Management; Effektivitet; Kommunikation; Organisationsförändring; Isomorfism.;

    Sammanfattning : I föreliggande uppsats studeras tillämpningen av Customer Relationship Management i svenska statliga myndigheter, med särskilt fokus på berörd personals uppfattningar om CRM-system. Undersökningar kring ämnet har tidigare verkställts i bland annat Västeuropa och USA och i dessa studier har tonvikt lagts på hur verksamhetens effektivitet har påverkats av CRM, men inga undersökningar av liknande slag har ägnats åt svenska myndigheter. LÄS MER

  4. 4. Kommunikationen mellan socialarbetare och klient - genom en tolk : En kvalitativ studie om socialarbetarnas upplevelser av möten med klienter, där ett gemensamt språk saknas och en tolk är involverad

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Vlad Dragan; [2023]
    Nyckelord :communication; language; difficulties; interpreter; social worker; social work; kommunikation; socialt arbete; socialarbetare; språk; svårigheter; tolk.;

    Sammanfattning : Det här arbetet undersöker socialarbetarnas syn på språksvårigheter som de kan möta i relation till klienter, när ett gemensamt språk saknas, och en tolk är involverad. Arbetet undersöker även socialarbetarnas syn på hur en tolk borde vara för att minska potentiella svårigheter. LÄS MER

  5. 5. ”Du Måste Signaleravälmening” : En Kvalitativ Studie Om Hursocialsekreterare Bygger Ochbibehåller Förtroende Hosklienterna

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Matilda Brusquini; [2023]
    Nyckelord :Client; Exercise of authority; Scheff; Social bonds; Social services; Social work; Trust; Förtroende; Klient; Myndighetsutövning; Scheff; Sociala band; Socialt arbete; Socialtjänsten;

    Sammanfattning : Abstrakt Syftet med denna studie har varit att undersöka på vilket sätt socialarbetare inom socialtjänsten arbetar för att bygga och bibehålla förtroende hos klienterna. Studien är baserad på intervjuer med fyra socialsekreterare från fyra olika verksamheter inom socialtjänsten i södra Skåne, Sverige. LÄS MER