Sökning: "kommunikation med ny marknad"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden kommunikation med ny marknad.

  1. 1. Culture indside the walls, without walls

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Gabriella Ekman; Isabelle Englesson; [2023]
    Nyckelord :Communication strategies; organizational culture; digital organizations; digital healthcare; Schein’s three levels of culture; Social identity theory; Hofstede’s onion diagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondet har det skett en förändring där allt fler företag erbjuder möjligheten för medarbetare att arbeta digitalt, oberoende av arbetsplatsen. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur kommunikationsstrategier används i digitala organisationer för att skapa och upprätthålla organisationskultur. LÄS MER

  2. 2. Ramverk för utveckling av pretotyper : Framtagning av ett Azure-baserat ramverk för pretotypframställningar inom IoT

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :David Jansson; Filip Elofsson; [2023]
    Nyckelord :IoT; Azure; pretotyp; pretotyping;

    Sammanfattning : Att utveckla en ny produkt kan vara tids- och pengakrävande. Att veta om det finns en marknad för produkten är inte heller alltid uppenbart. Detta är varför pretotyping är en bra idé. En pretotyp testar konceptet och intresset på produkter hos kunder. LÄS MER

  3. 3. En kundrelations liv på B2B-marknaden : En kvalitativ fallstudie av ett företag inom den svenska träindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Ludvig Larsson; Kasia Kucybala; [2021]
    Nyckelord :The wood industry; B2B; customer relations; relationship marketing; profitability; customer value; Träindustrin; B2B; kundrelationer; relationsmarknadsföring; lönsamhet; kundvärde;

    Sammanfattning : I en värld som präglas av ny teknik, ökad konkurrens och skiftande behov är det viktigt att kunna attrahera sina kunder. Relationsmarknadsföringen fick sitt genomslag på 1970-talet och är idag ett mer frekvent använt begrepp än tidigare. LÄS MER

  4. 4. Market Communication Strategy : A case study of IKEA

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Martina Alice Spinoglio; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Communication; Strategy; IKEA; Communication Process; Communication Strategy; Case Study; Franchisee;

    Sammanfattning : Nowadays, having a communication strategy is essential. Companies are offering the same product and it’s really difficult for them to differentiate. What can really make the difference is the message that they send to the consumers and the media they utilize; so how they implement their market communication strategy. LÄS MER

  5. 5. Kunskapshantering inom expanderande kedjeorganisationer – centralisering och lokal anpassning : En fallstudie utifrån coworking som kedjeverksamhet

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Amanda Sundström; Rasmus Kratz; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den senaste tiden har sett framväxten av en ny ekonomi som karaktäriseras av entreprenörskap, digitalisering och konsultarbeten. De nya arbetsformerna ställer krav på en ny typ av arbetsplats än den traditionella. Den moderna arbetsplatsen ska nu tillgodose dessa för allt från egenföretagaren till den kontorslösa filialen. LÄS MER