Sökning: "kommunikation med ny marknad"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden kommunikation med ny marknad.
1. Culture indside the walls, without walls
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Under de senaste årtiondet har det skett en förändring där allt fler företag erbjuder möjligheten för medarbetare att arbeta digitalt, oberoende av arbetsplatsen. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur kommunikationsstrategier används i digitala organisationer för att skapa och upprätthålla organisationskultur. LÄS MER
2. Ramverk för utveckling av pretotyper : Framtagning av ett Azure-baserat ramverk för pretotypframställningar inom IoT
M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : Att utveckla en ny produkt kan vara tids- och pengakrävande. Att veta om det finns en marknad för produkten är inte heller alltid uppenbart. Detta är varför pretotyping är en bra idé. En pretotyp testar konceptet och intresset på produkter hos kunder. LÄS MER
3. En kundrelations liv på B2B-marknaden : En kvalitativ fallstudie av ett företag inom den svenska träindustrin
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : I en värld som präglas av ny teknik, ökad konkurrens och skiftande behov är det viktigt att kunna attrahera sina kunder. Relationsmarknadsföringen fick sitt genomslag på 1970-talet och är idag ett mer frekvent använt begrepp än tidigare. LÄS MER
4. Market Communication Strategy : A case study of IKEA
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Nowadays, having a communication strategy is essential. Companies are offering the same product and it’s really difficult for them to differentiate. What can really make the difference is the message that they send to the consumers and the media they utilize; so how they implement their market communication strategy. LÄS MER
5. Kunskapshantering inom expanderande kedjeorganisationer – centralisering och lokal anpassning : En fallstudie utifrån coworking som kedjeverksamhet
Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskapSammanfattning : Den senaste tiden har sett framväxten av en ny ekonomi som karaktäriseras av entreprenörskap, digitalisering och konsultarbeten. De nya arbetsformerna ställer krav på en ny typ av arbetsplats än den traditionella. Den moderna arbetsplatsen ska nu tillgodose dessa för allt från egenföretagaren till den kontorslösa filialen. LÄS MER