Sökning: "kommunikation mellan kund och företag"

Visar resultat 1 - 5 av 101 uppsatser innehållade orden kommunikation mellan kund och företag.

  1. 1. En förbättrad kundresa med ett CRM-system som möjliggörare : En fallstudie om framgångsfaktorer för en förbättrad relationmellan en försäkringsförmedlare och dess privatkunder urett kundreseperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lowe Olsson; [2023]
    Nyckelord :Customer relationship management; CRM; CRM-system; success factors; customer journey; customer satisfaction; customer expectations; communication.;

    Sammanfattning : Att utveckla bra relationer med sina kunder är en avgörande faktor för ett företags framgång. Deinteraktioner med företaget som kunden gör kan ses som en resa där bland annat framgångsfaktorernakommunikation, transparens och intern kompetens är väsentliga för en stor kundnöjdhet. LÄS MER

  2. 2. Kommunikation inom revisionsbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lukas Winoy; Joel Kvarnsjö; Johanna Hansson; [2022]
    Nyckelord :Sociala medier; varumärke; emotionell och rationell kommunikation; Grant Thornton; Deloitte; revisionsbranschen; big four; semistrukturerad intervju; innehållsanalys; Linkedin.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Kommunikation inom revisionsbranschen Problemformulering: Revisionsbranschen kan antas vara en osynlig bransch när det kommer till att stärka varumärket genom kommunikation i sociala medier. Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap för forskningsområdet om hur företag i revisionsbranschen använder sig av kommunikation i sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Covid-19 pandemins påverkan på kundupplevelsehantering : En studie inom svensk hemelektronik

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :David Berkowicz; Filip Lindgren; [2021]
    Nyckelord :Customer experience management; Pandemic; Covid-19; Consumer electronics; E-commerce; Physical store; Click-and-collect; In-store pick-up; Curbside delivery; Live shopping; Video shopping; Kundupplevelsehantering; Pandemi; Covid-19; hemelektronik; E-handel; Fysisk butik; Click-and-collect; Hämta i butik; Hämta utanför butik; Liveshopping; Videoshopping;

    Sammanfattning : Denna studie är en undersökning om hur Covid-19 pandemin har förändrat kundupplevelsehantering för svensk hemelektronikhandel. Vidare undersöks hur svenska hemelektronikföretag och konsumenter svarat och agerat på dessa förändringar. Forskningen har använt triangulerande datainsamlingsmetoder. LÄS MER

  4. 4. En kundrelations liv på B2B-marknaden : En kvalitativ fallstudie av ett företag inom den svenska träindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Ludvig Larsson; Kasia Kucybala; [2021]
    Nyckelord :The wood industry; B2B; customer relations; relationship marketing; profitability; customer value; Träindustrin; B2B; kundrelationer; relationsmarknadsföring; lönsamhet; kundvärde;

    Sammanfattning : I en värld som präglas av ny teknik, ökad konkurrens och skiftande behov är det viktigt att kunna attrahera sina kunder. Relationsmarknadsföringen fick sitt genomslag på 1970-talet och är idag ett mer frekvent använt begrepp än tidigare. LÄS MER

  5. 5. Hur tar jag hand om mitt kök? : En studie med Ballingslöv hur man kan uppmuntra till längre livslängd och bygga starkare relation mellan kund och företag

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Annica Johansson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagsläget upplever köksföretaget Ballingslöv att de har problem att nå fram med information angående service, material och underhåll till slutanvändaren på längre sikt. Information från monteringsanvisningar och orderbekräftelse försvinner eller ändras med tiden, vilket skapar ett problem både hos användaren och Ballingslöv när frågor uppstår angående köket. LÄS MER