Sökning: "kommunikation mellan moderbolag och dotterbolag"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden kommunikation mellan moderbolag och dotterbolag.

  1. 1. Analysis of the Company´s and its Subsidiaries´Operational Development Processes.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)

    Författare :Maria Lövdahl; [2012]
    Nyckelord :Operational development; continuous improvements; subsidiary; learning organizations; learning within organization; learning between organizations.; Verksamhetsutveckling; ständiga förbättringar; dotterbolag; lärande organisationer; lärande inom organisationer; lärande mellan organisationer.;

    Sammanfattning : Operational development is a frequently used term within organizations nowadays. The term refers to organizations that continuously strive to achieve better results by increasing the efficiency, improve the safety, expanding the customer base etc. LÄS MER

  2. 2. Shared Service Center ur ett revisionsperspektiv : Förekomsten av problem vid revision av företag inom en koncern med ett SSC

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Sofia Johnsson; Anna Wigling; [2012]
    Nyckelord :Shared Service Center; ekonomifunktion; revision; koncern; moderbolag och dotterbolag;

    Sammanfattning : Bakgrund: Shared services är en strategi som innebär att en existerande verksamhetsfunktion, som tidigare varit spridd på flera olika platser, koncentreras till en enda enhet (center) inom en koncern. Det har blivit allt vanligare att koncerner väljer att upprätta ett SSC, avseende ekonomifunktionen, då det är ett sätt att effektivisera koncernens redovisningsprocesser. LÄS MER

  3. 3. Internkommunikation: En studie av kommunikationen mellan ABB:s och Ericssons moderbolag och deras kinesiska dotterbolag

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jannicke Tibell; Tan Li; [2007]
    Nyckelord :Internkommunikation; ABB; Ericsson; Svenska moderbolag; Kinesiska dotterbolag;

    Sammanfattning : Samordning av de multinationella företagens verksamheter anses vara en allt viktigare källa till konkurrensfördelar. För att en sådan samordning ska möjliggöras ställs det krav på en effektiv kommunikation inom organisationen. LÄS MER